راه اندازي سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در شهرستان خاتم


با حضور فرماندار و معاونين سجلي حقوقي و اداري مالي اداره كل ثبت احوال و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاتم سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال با عتبار 120 ميليون ريال در شهرستان خاتم راه اندازي شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري خاتم ، سيد ناصر امامي فرماندار شهرستان خاتم در اين مراسم تصريح كرد ثبت وقايع حياتي از قبيل ثبت ولادت و وفات از اهميت بالايي برخوردار است و اداره ثبت احوال به عنوان تنها متولي صدور شناسنامه و ثبت وقايع حياتي افراد وظيفه حساس ، بزرگ و خطيري را به عهده دارد چراكه بر اساس شناسنامه است كه كليه اطلاعات و سوابق فرد جمع بندي و نگهداري مي شود لذا اين موضوع بايد از ضريب امنيتي بالايي برخوردار بوده تا از امكان هرگونه جعل و سوء استفاده كاسته شود و الحمد ا.. ثبت احوال جمهوري اسلامي ايران تاكنون اين وظيفه را به خوبي و به نحو احسن انجام داده است .

رضا زاده معاون سجلي و حقوقي اداره كل ثبت احوال نيز در اين مراسم تصريح كرد شناسنامه كليه افراد بالاي پانزده سال به صورت دست نويس مي باشد و امكان هرگونه جعل و سوء استفاده وجود دارد و با راه اندازي اين سيستم عكس و مشخصات متقاضي بر روي شناسنامه چاپ شده و از جعل و هرگونه سوءاستفاده جلوگيري مي گردد و امكان تجزيه و تحليل و پردازش اطلاعات آمار ثبتي نيز بسيار ساده تر خواهد بود و انشاءا... شناسنامه هايي كه منبعد به هر دليلي قابليت تغيير داشته باشند به صورت مكانيزه صادر خواهند شد .

لازم به ذكر است با مكانيزه نمودن شناسنامه بهروز محمدي پدر شهيد ابوالفضل و اسماعيل محمدي اين پروژه رسماً شروع بكار نمود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا