زمان : 15 Azar 1389 - 18:42
شناسه : 28123
بازدید : 3275
راه اندازي سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در شهرستان خاتم راه اندازي سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در شهرستان خاتم

راه اندازي سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در شهرستان خاتم


با حضور فرماندار و معاونين سجلي حقوقي و اداري مالي اداره كل ثبت احوال و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاتم سيستم صدور شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال با عتبار 120 ميليون ريال در شهرستان خاتم راه اندازي شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري خاتم ، سيد ناصر امامي فرماندار شهرستان خاتم در اين مراسم تصريح كرد ثبت وقايع حياتي از قبيل ثبت ولادت و وفات از اهميت بالايي برخوردار است و اداره ثبت احوال به عنوان تنها متولي صدور شناسنامه و ثبت وقايع حياتي افراد وظيفه حساس ، بزرگ و خطيري را به عهده دارد چراكه بر اساس شناسنامه است كه كليه اطلاعات و سوابق فرد جمع بندي و نگهداري مي شود لذا اين موضوع بايد از ضريب امنيتي بالايي برخوردار بوده تا از امكان هرگونه جعل و سوء استفاده كاسته شود و الحمد ا.. ثبت احوال جمهوري اسلامي ايران تاكنون اين وظيفه را به خوبي و به نحو احسن انجام داده است .

رضا زاده معاون سجلي و حقوقي اداره كل ثبت احوال نيز در اين مراسم تصريح كرد شناسنامه كليه افراد بالاي پانزده سال به صورت دست نويس مي باشد و امكان هرگونه جعل و سوء استفاده وجود دارد و با راه اندازي اين سيستم عكس و مشخصات متقاضي بر روي شناسنامه چاپ شده و از جعل و هرگونه سوءاستفاده جلوگيري مي گردد و امكان تجزيه و تحليل و پردازش اطلاعات آمار ثبتي نيز بسيار ساده تر خواهد بود و انشاءا... شناسنامه هايي كه منبعد به هر دليلي قابليت تغيير داشته باشند به صورت مكانيزه صادر خواهند شد .

لازم به ذكر است با مكانيزه نمودن شناسنامه بهروز محمدي پدر شهيد ابوالفضل و اسماعيل محمدي اين پروژه رسماً شروع بكار نمود