پیام وزیر اقتصاد به نخستین جشنواره "بیمه در رسانه"


یزدفردا "مهمترین عامل برای اجرای مطلوب و بهینه برنامه ها جلب مشارکت بیشتر مردم از طریق اطلاع رسانی و ارتباطات است

به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر،وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی به نخستین جشنواره بیمه در رسانه ؛ اطلاع رسانی و ارتباطات را از ارکان گسترش پوشش های بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران دانست.
سید شمس الدین حسینی در این پیام که در مراسم گشایش نخستین جشنواره بیمه در رسانه قرائت شد، آورده است: مهمترین عامل برای اجرای مطلوب و بهینه برنامه ها جلب مشارکت بیشتر مردم از طریق اطلاع رسانی و ارتباطات است.
رسانه ها این اطلاع رسانی و ارتباط را در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی انجام می دهند و کوشش می کنند که با تبدیل واژه ها و مفاهیم دشوار و تخصصی مانند مفاهیم بیمه ای به واژگان عام و روشن سبب شفافیت فعالیتها نزد افکار عمومی شوند.
رسانه ها با گسترش فضای عمومی و کاربردی در جامعه وظیفه ایجاد تحرک و گردش اطلاعات و ارتباطات را بر عهده دارند و زمانی که وارد عرصه بیمه و مفاهیم حقوقی و ریاضی مرتبط با‌ آن می شوند وظیفه سنگین صاحبان قلم دشوارتر می شود.
از جمله اهداف راهبردی صنعت بیمه گسترش پوشش های بیمه و رساندن ضریب نفوذ بیمه در ایران به سطحی است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه اول قرار گیرد.
دستکم صنعت بیمه ایران در 5 سال آینده هر سال باید 40 درصد رشد کند و سرعت رشد آن در مقایسه با وضعیت کنونی دو برابر شود.
دستیابی به این هدف با گسترش فرهنگ استفاده از خدمات بیمه ای در کشور و اهتمام این صنعت برای نزدیکی بیشتر با مردم با بهره گیری از رسانه ها ممکن خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا