زمان : 29 Dey 1388 - 19:42
شناسه : 21144
بازدید : 3966
پیام وزیر اقتصاد به نخستین جشنواره بیمه در رسانه پیام وزیر اقتصاد به نخستین جشنواره بیمه در رسانه

پیام وزیر اقتصاد به نخستین جشنواره "بیمه در رسانه"


یزدفردا "مهمترین عامل برای اجرای مطلوب و بهینه برنامه ها جلب مشارکت بیشتر مردم از طریق اطلاع رسانی و ارتباطات است

به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر،وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی به نخستین جشنواره بیمه در رسانه ؛ اطلاع رسانی و ارتباطات را از ارکان گسترش پوشش های بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران دانست.
سید شمس الدین حسینی در این پیام که در مراسم گشایش نخستین جشنواره بیمه در رسانه قرائت شد، آورده است: مهمترین عامل برای اجرای مطلوب و بهینه برنامه ها جلب مشارکت بیشتر مردم از طریق اطلاع رسانی و ارتباطات است.
رسانه ها این اطلاع رسانی و ارتباط را در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی انجام می دهند و کوشش می کنند که با تبدیل واژه ها و مفاهیم دشوار و تخصصی مانند مفاهیم بیمه ای به واژگان عام و روشن سبب شفافیت فعالیتها نزد افکار عمومی شوند.
رسانه ها با گسترش فضای عمومی و کاربردی در جامعه وظیفه ایجاد تحرک و گردش اطلاعات و ارتباطات را بر عهده دارند و زمانی که وارد عرصه بیمه و مفاهیم حقوقی و ریاضی مرتبط با‌ آن می شوند وظیفه سنگین صاحبان قلم دشوارتر می شود.
از جمله اهداف راهبردی صنعت بیمه گسترش پوشش های بیمه و رساندن ضریب نفوذ بیمه در ایران به سطحی است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه اول قرار گیرد.
دستکم صنعت بیمه ایران در 5 سال آینده هر سال باید 40 درصد رشد کند و سرعت رشد آن در مقایسه با وضعیت کنونی دو برابر شود.
دستیابی به این هدف با گسترش فرهنگ استفاده از خدمات بیمه ای در کشور و اهتمام این صنعت برای نزدیکی بیشتر با مردم با بهره گیری از رسانه ها ممکن خواهد بود.

یزدفردا