گزارشی از روند برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استان یزد


یزدفردا"رييس اداره امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: بازبيني متنهاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره تئاتر استان آغاز شده است.

هادي ورشويي خاطر نشان كرد: فراخوانهاي جشنواره تئاتر استان در مردادماه به كليه شهرستانهاي استان ارسال و در زمان معين شده 19 متن به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كه 17 متن مورد تاييد قرار گرفت.

وي گفت: 2 متن از شهرستان طبس، يك متن از شهرستان مهريز، 2 متن از شهرستان ميبد، يك متن از شهرستان خاتم و 11 متن از شهرستان يزد ارسال شده است.

ورشويي گفت: جشنواره تئاتر استان يزد ار 27 الي 29 آبان ماه سال جاري در شهرستان اردكان برگزار مي‌شود.

وي وضعيت كيفي تئاتر استان نسبت به كشور در شرايط مطلوبي ندانست و افزود: اما از لحاظ سخت افزاري در وضعيت مناسبي مي‌باشيم به طوريكه دو سالن تئاتر در استان يزد وجود دارد و دو سالن نيز در حال حاضر در حال ساخت است.

هادي ورشويي ابراز اميدواري كرد: با انتخاب مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد رشته هاي هنرهاي نمايشي در استان در سالهاي آينده ارتقاء يافته و برنامه هاي بهتر و ماندگارتري را در اين زمينه شاهد باشيم.

رييس اداره امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان خاطر نشان كرد: برنامه‌هاي اجرايي در زمينه هنرهاي نمايشي بايد پايه اي و به صورت كارگاه‌هاي بلندمدت باشد تا سطح علمي و كيفي افراد مشغول در اين زمينه افزايش يابد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا