زمان : 24 Aban 1388 - 19:33
شناسه : 19942
بازدید : 3409
گزارشی از روند برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استان یزد گزارشی از روند برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استان یزد

گزارشی از روند برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استان یزد


یزدفردا"رييس اداره امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: بازبيني متنهاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره تئاتر استان آغاز شده است.

هادي ورشويي خاطر نشان كرد: فراخوانهاي جشنواره تئاتر استان در مردادماه به كليه شهرستانهاي استان ارسال و در زمان معين شده 19 متن به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كه 17 متن مورد تاييد قرار گرفت.

وي گفت: 2 متن از شهرستان طبس، يك متن از شهرستان مهريز، 2 متن از شهرستان ميبد، يك متن از شهرستان خاتم و 11 متن از شهرستان يزد ارسال شده است.

ورشويي گفت: جشنواره تئاتر استان يزد ار 27 الي 29 آبان ماه سال جاري در شهرستان اردكان برگزار مي‌شود.

وي وضعيت كيفي تئاتر استان نسبت به كشور در شرايط مطلوبي ندانست و افزود: اما از لحاظ سخت افزاري در وضعيت مناسبي مي‌باشيم به طوريكه دو سالن تئاتر در استان يزد وجود دارد و دو سالن نيز در حال حاضر در حال ساخت است.

هادي ورشويي ابراز اميدواري كرد: با انتخاب مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد رشته هاي هنرهاي نمايشي در استان در سالهاي آينده ارتقاء يافته و برنامه هاي بهتر و ماندگارتري را در اين زمينه شاهد باشيم.

رييس اداره امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان خاطر نشان كرد: برنامه‌هاي اجرايي در زمينه هنرهاي نمايشي بايد پايه اي و به صورت كارگاه‌هاي بلندمدت باشد تا سطح علمي و كيفي افراد مشغول در اين زمينه افزايش يابد.

یزدفردا