حیدری دولت را از ایجاد التهاب در جامعه نهی کرد

دولت از روند تعامل با مجلس دور شده است

یزدفردا"حیدری اظهارات امروز رییس جمهوری را فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: دولت از رند تعامل با مجلس خارج شده است.

نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان در گفتگو با خبرنگار خانه ملت گفت: دولت باید پس از تصویب طرح هدفمندكردن یارانه‌ و تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن به این قوه این قانون را به اجرا درآورد و در صورت عدم اجرای آن تخلف كرده و قابل پی‌گیری است.
وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در صحن‌علنی امروز افزود: دولت فرصت‌های زیادی در طول بررسی این طرح در مجلس داشت، به ویژه در روز‌های اخیر می‌توانست نسبت به این موضوع اگر دغدغه‌ و اعتراضی داشت به صورت قانونمند دركمیسیون‌های مربوطه حاضر شود و نگرانی‌های خود را بیان می‌كرد.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح كرد: رییس جمهور اگر به كل این طرح و یا مواد آن حساس بود می‌توانست با دعوت از نمایندگان و توجیه آنان حساسیت‌های خود را مطرح می‌كرد اما موضع امروز ایشان از وجاهت قانونی برخوردار نیست وحتی از بحث تعامل هم دور شده است.
وی گفت: مجلس و دولت می‌توانند در فرصت‌های گوناگون نظراتشان را با استدلال‌های منطقی یكی كند و این مباحث را باتوجه به شرایط كنونی و التهاب كشور این گونه به رسانه‌ها و افكار عمومی جامعه نكشانیم.
حیدری افزود: انتظار ملت این بوده است كه اگر بین قوای مختلف مسئولین تراز اول كشور اختلاف نظر وجود دارد آن را در محافل كاملاً دوستانه و منطقی حل كنند.
وی گفت: متاسفانه عمدتاً تلاش رییس جمهور این است كه هر موضوعی را به سطح و بدنه جامعه بكشانند و بعد هم می‌گویند ما برای افكار عمومی احترام قائل هستیم این معنایش این نیست، زیرا مردم به دنبال آرامش و اتحاد هستند و به دنبال این هستند كه همه قوای نظام با یك وحدت مشكلات آنها را به سامان برسانند.
نماینده اردل و فارسان اظهار داشت: اینكه بیائیم دیدگاه‌های كارشناسی خود را كه طبیعتاً‌ هم ممكن است با یكدیگر متفاوت باشد به قضاوت مردم بسپاریم این كه مردم را در بین دوراهی‌ها قرار دهیم و جو را ملتهب كنیم حركت مناسب و درستی نیست.
وی با اشاره به استرداد طرح هدفمندكردن یارانه‌ها توسط دولت با بیان این كه مجلس بارها رییس جمهور را دعوت به رعایت قانون كرده است، گفت: تقاضای استرداد هم باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد. اگر قانون به مجلس اجازه دهد با تقاضای دولت موافقت می‌كند.
حیدری با بیان اینكه موضع لاریجانی در برخورد با اظهارات رییس جمهور بسیار متین و قابل قبول بود، افزود: لاریجانی نیز امروز به رییس جمهور گفتند كه مصوبات اخیر مجلس در طرح هدفمندكردن یارانه‌ها اختیارات خوبی را به دولت داده است و دست دولت كاملاً‌ بسته نیست.
وی گفت: همچنین فرصت برای گفتگو وارائه راه حل‌های جدید وجود دارد لذا نباید تصور كنیم كه ما بن بست رسیدیم.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح كرد: ما باتوجه به فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و موضع امروز رییس مجلس حتماً به نتیجه خوبی خواهیم رسید و از این مباحث عبور خواهیم كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا