زمان : 12 Aban 1388 - 22:30
شناسه : 19767
بازدید : 4394
 حیدری دولت را از ایجاد التهاب در جامعه نهی کرد دولت از روند تعامل با مجلس دور شده است حیدری دولت را از ایجاد التهاب در جامعه نهی کرد دولت از روند تعامل با مجلس دور شده است

 حیدری دولت را از ایجاد التهاب در جامعه نهی کرد

دولت از روند تعامل با مجلس دور شده است

یزدفردا"حیدری اظهارات امروز رییس جمهوری را فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: دولت از رند تعامل با مجلس خارج شده است.

نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان در گفتگو با خبرنگار خانه ملت گفت: دولت باید پس از تصویب طرح هدفمندكردن یارانه‌ و تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن به این قوه این قانون را به اجرا درآورد و در صورت عدم اجرای آن تخلف كرده و قابل پی‌گیری است.
وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در صحن‌علنی امروز افزود: دولت فرصت‌های زیادی در طول بررسی این طرح در مجلس داشت، به ویژه در روز‌های اخیر می‌توانست نسبت به این موضوع اگر دغدغه‌ و اعتراضی داشت به صورت قانونمند دركمیسیون‌های مربوطه حاضر شود و نگرانی‌های خود را بیان می‌كرد.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح كرد: رییس جمهور اگر به كل این طرح و یا مواد آن حساس بود می‌توانست با دعوت از نمایندگان و توجیه آنان حساسیت‌های خود را مطرح می‌كرد اما موضع امروز ایشان از وجاهت قانونی برخوردار نیست وحتی از بحث تعامل هم دور شده است.
وی گفت: مجلس و دولت می‌توانند در فرصت‌های گوناگون نظراتشان را با استدلال‌های منطقی یكی كند و این مباحث را باتوجه به شرایط كنونی و التهاب كشور این گونه به رسانه‌ها و افكار عمومی جامعه نكشانیم.
حیدری افزود: انتظار ملت این بوده است كه اگر بین قوای مختلف مسئولین تراز اول كشور اختلاف نظر وجود دارد آن را در محافل كاملاً دوستانه و منطقی حل كنند.
وی گفت: متاسفانه عمدتاً تلاش رییس جمهور این است كه هر موضوعی را به سطح و بدنه جامعه بكشانند و بعد هم می‌گویند ما برای افكار عمومی احترام قائل هستیم این معنایش این نیست، زیرا مردم به دنبال آرامش و اتحاد هستند و به دنبال این هستند كه همه قوای نظام با یك وحدت مشكلات آنها را به سامان برسانند.
نماینده اردل و فارسان اظهار داشت: اینكه بیائیم دیدگاه‌های كارشناسی خود را كه طبیعتاً‌ هم ممكن است با یكدیگر متفاوت باشد به قضاوت مردم بسپاریم این كه مردم را در بین دوراهی‌ها قرار دهیم و جو را ملتهب كنیم حركت مناسب و درستی نیست.
وی با اشاره به استرداد طرح هدفمندكردن یارانه‌ها توسط دولت با بیان این كه مجلس بارها رییس جمهور را دعوت به رعایت قانون كرده است، گفت: تقاضای استرداد هم باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد. اگر قانون به مجلس اجازه دهد با تقاضای دولت موافقت می‌كند.
حیدری با بیان اینكه موضع لاریجانی در برخورد با اظهارات رییس جمهور بسیار متین و قابل قبول بود، افزود: لاریجانی نیز امروز به رییس جمهور گفتند كه مصوبات اخیر مجلس در طرح هدفمندكردن یارانه‌ها اختیارات خوبی را به دولت داده است و دست دولت كاملاً‌ بسته نیست.
وی گفت: همچنین فرصت برای گفتگو وارائه راه حل‌های جدید وجود دارد لذا نباید تصور كنیم كه ما بن بست رسیدیم.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح كرد: ما باتوجه به فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و موضع امروز رییس مجلس حتماً به نتیجه خوبی خواهیم رسید و از این مباحث عبور خواهیم كرد.

یزدفردا