یزدفردا "به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:کار گروه گردشگری استان در روستای نصرآباد شهرستان تفت به ریاست مهندس میرسعیدی معاون عمرانی استاندار و باحضور اعضاء تشکیل شد .
طرح ارائه شده در خصوص منطقه نمونه گردشگری کوه پلنگ واقع در شهرستان تفت جنب روستای چم و مبارکه مطرح و کلیات این طرح تصویب شد و مقرر گردید کارهای مطالعاتی آن کامل و سپس جهت تصویب آن در لیست مناطق نمونه گردشگری به هیئت دولت ارسال گردد.
راهکار های مناسب در باره غار نباتی و کلیات این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان مطرح گردید و مقرر شد سرمایه گذارٰطرح جامع گردشگری این منطقه را تهیه کند و بقیه مراحل آن انجام گردد.
گفتنی است قبل از جلسه اعضای کارگروه گردشگری از منطقه نمونه گردشگری غار نباتی بازدید بعمل آوردند.
غار نباتي ندوشن ، پديده‌اي طبيعي ، شگرف ، جذاب و شگفت انگيز كه گردشگران را به سوي خود فرا مي‌خواند. اين پديده يكي از غارهاي زيبا و جاذبه‌هاي استان يزد به شمار مي‌رود كه در فاصله حدود ‪ 6۰ ‬كيلومتري مرکز شهرستان تفت واقع شده‌است.به گفته كارشناسان ، هنوز غار نباتي فعال است و آثار " غارزايي " در آن وجود دارد.
غار ياد شده داراي قنديل‌ها ، بلورها و ستون‌هاي بسيار زيباست كه فضاي زيبايي رادرداخل غار ايجاد كرده بصورتيكه هر بيننده‌اي رامجذوب خود مي‌كند.
غار نباتي در دهانه كوهي واقع شده و داراي دهانه ورودي به ابعاد ‪ ۱/۵‬در ‪ ۱/۵‬متر است كه به صورت حفره در داخل کوه قرار گرفته است.
حوضچه‌هاي كوچك آب در قسمت‌هاي مختلف غار تشكيل شده است كه باتوجه به ميزان بارندگي و ميزان چكش آب از قنديل‌ها وسايرعوامل طبيعي، تعداد آن در طول سال كم و زياد مي‌شود.

یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا