زمان : 06 Tir 1388 - 21:52
شناسه : 17839
بازدید : 4049
تشکیل کار گروه گردشگری استان یزد در روستای نصرآباد شهرستان تفت تشکیل کار گروه گردشگری استان یزد در روستای نصرآباد شهرستان تفت

یزدفردا "به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:کار گروه گردشگری استان در روستای نصرآباد شهرستان تفت به ریاست مهندس میرسعیدی معاون عمرانی استاندار و باحضور اعضاء تشکیل شد .
طرح ارائه شده در خصوص منطقه نمونه گردشگری کوه پلنگ واقع در شهرستان تفت جنب روستای چم و مبارکه مطرح و کلیات این طرح تصویب شد و مقرر گردید کارهای مطالعاتی آن کامل و سپس جهت تصویب آن در لیست مناطق نمونه گردشگری به هیئت دولت ارسال گردد.
راهکار های مناسب در باره غار نباتی و کلیات این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان مطرح گردید و مقرر شد سرمایه گذارٰطرح جامع گردشگری این منطقه را تهیه کند و بقیه مراحل آن انجام گردد.
گفتنی است قبل از جلسه اعضای کارگروه گردشگری از منطقه نمونه گردشگری غار نباتی بازدید بعمل آوردند.
غار نباتي ندوشن ، پديده‌اي طبيعي ، شگرف ، جذاب و شگفت انگيز كه گردشگران را به سوي خود فرا مي‌خواند. اين پديده يكي از غارهاي زيبا و جاذبه‌هاي استان يزد به شمار مي‌رود كه در فاصله حدود ‪ 6۰ ‬كيلومتري مرکز شهرستان تفت واقع شده‌است.به گفته كارشناسان ، هنوز غار نباتي فعال است و آثار " غارزايي " در آن وجود دارد.
غار ياد شده داراي قنديل‌ها ، بلورها و ستون‌هاي بسيار زيباست كه فضاي زيبايي رادرداخل غار ايجاد كرده بصورتيكه هر بيننده‌اي رامجذوب خود مي‌كند.
غار نباتي در دهانه كوهي واقع شده و داراي دهانه ورودي به ابعاد ‪ ۱/۵‬در ‪ ۱/۵‬متر است كه به صورت حفره در داخل کوه قرار گرفته است.
حوضچه‌هاي كوچك آب در قسمت‌هاي مختلف غار تشكيل شده است كه باتوجه به ميزان بارندگي و ميزان چكش آب از قنديل‌ها وسايرعوامل طبيعي، تعداد آن در طول سال كم و زياد مي‌شود.

یزدفردا