درسالروز ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمتان امامت وولایت حضرت جواد الائمه (ع) و با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم وابسته به بهزیستی بهاباد افتتاح شد .

حسن عبداللهیان بهابادی رئیس اداره بهزیستی بهاباد  درآئین افتتاح این موسسه درسخنانی با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد (ع) و با بیان اینکه موسسات خيريه در جامعه نقش بسيار مهمي در ارتقاي كيفيت زندگي و توانمندسازي اقشار آسيب‌ پذير دارند اظهارداشت : مراکز و موسسات خیریه بازوهای توانمند بهزیستی در رسیدن به اهداف سازمانی هستند.

وی ادامه داد :  موسسات خيريه به دنبال اين هستند تا به افرادي كه در برهه اي از زمان دچار چالش هايي شده اند كمك كنند تا بتوانند به وضعيت عادي برگردند و اين مي تواند بخش زيادي از آسيب هاي جامعه را كاهش دهد.

عبداللهیان در ادامه يادآور شد : حيطه فعاليت موسسات خيريه كه از بهزيستي مجوز دريافت كرده‌اند ، موضوعات مختلفي چون پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، ساماندهي كودكان كار و خيابان ، كمك به دانش آموزان نيازمند و خانواده‌هاي آن‌ها ، جمع آوري كمك هاي مردمي و توزيع آن در ميان نيازمندان و مواردي از اين دست را در بر مي‌گيرد.

رئیس اداره بهزیستی بهاباد تصریح کرد: کمک به همنوع در قالب‌های مادی و معنوی از اصول اساسی و مورد تاکید دین مبین اسلام و در آیات متعدد قرآن کریم به آن اشاره شده و جزء سیره بزرگان و رهبران دینی ما بوده و انفاق و بخشش از صفات برجسته آنان به شمار می‌آید.

وی ازراه اندازی موسسه خیریه ونیکوکاری بانوان شهرستان بهاباد خبرداد و افزود: درشهرستان بهاباد وروستاها 7 موسسه خیریه به فعالیت وکمک به نیازمندان ومحرومان مشغول به فعالیت هستند .

درادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهربهاباد نیزدرسخنانی با تبریک ولادت امام جواد (ع) به نقش موسسات ومراکز خیریه درکمک رسانی به افراد نیازمند جامعه اشاره کرد و گفت : کارخیروفعل خیر با ندای خداوند صورت میگیرد وافرادی که میخواهند کارخیری انجام دهند ازطرف خداوند متعال اجازه دریافت میکنند و به طرف کارخیرونیک می روند .

سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی به دادن صدقه دراسلام اشاره کرد و گفت : فردی که به دیگران صدقه میدهد  وکمک میکند مانند صدقه دهند اجر دارد .

وی با بیان اینکه فرهنگ و سنن مردم ما آميخته به كمك به نيازمندان و مستمندان است و بايد اين شاخص مثبت فرهنگي همواره حفظ و تقويت شود افزود : صدقه و انفاق باعث افزايش روزي انسان مي شود و كمك به مستمندان جزو بزرگترين كارها ست .

رئیس شورای اسلامی استان یزد فقر را ريشه بسياري از مفاسد دانست و گفت: كمك افراد خير به نيازمندان باعث مي شود بسياري از مفاسد و ناهنجاري هاي اجتماعي از بين برود.

درادامه این مراسم حاج غلامرضا دهقان بهابادی مسئول موسسه خیریه خورشید نهم بهاباد درسخنان به ارائه گزارش عملکرد موسسه خود درسال جاری پرداخت .

درپایان موسسه خیریه غیر انتفاعی خورشید نهم شهرستان بهاباد افتتاح شد .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا