زمان : 04 Esfand 1399 - 18:37
شناسه : 164360
بازدید : 4363
موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم دربهاباد افتتاح شد موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم دربهاباد افتتاح شد درسالروز ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمتان امامت وولایت حضرت جواد الائمه (ع) و با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم وابسته به بهزیستی بهاباد افتتاح شد .

حسن عبداللهیان بهابادی رئیس اداره بهزیستی بهاباد  درآئین افتتاح این موسسه درسخنانی با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد (ع) و با بیان اینکه موسسات خيريه در جامعه نقش بسيار مهمي در ارتقاي كيفيت زندگي و توانمندسازي اقشار آسيب‌ پذير دارند اظهارداشت : مراکز و موسسات خیریه بازوهای توانمند بهزیستی در رسیدن به اهداف سازمانی هستند.

وی ادامه داد :  موسسات خيريه به دنبال اين هستند تا به افرادي كه در برهه اي از زمان دچار چالش هايي شده اند كمك كنند تا بتوانند به وضعيت عادي برگردند و اين مي تواند بخش زيادي از آسيب هاي جامعه را كاهش دهد.

عبداللهیان در ادامه يادآور شد : حيطه فعاليت موسسات خيريه كه از بهزيستي مجوز دريافت كرده‌اند ، موضوعات مختلفي چون پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، ساماندهي كودكان كار و خيابان ، كمك به دانش آموزان نيازمند و خانواده‌هاي آن‌ها ، جمع آوري كمك هاي مردمي و توزيع آن در ميان نيازمندان و مواردي از اين دست را در بر مي‌گيرد.

رئیس اداره بهزیستی بهاباد تصریح کرد: کمک به همنوع در قالب‌های مادی و معنوی از اصول اساسی و مورد تاکید دین مبین اسلام و در آیات متعدد قرآن کریم به آن اشاره شده و جزء سیره بزرگان و رهبران دینی ما بوده و انفاق و بخشش از صفات برجسته آنان به شمار می‌آید.

وی ازراه اندازی موسسه خیریه ونیکوکاری بانوان شهرستان بهاباد خبرداد و افزود: درشهرستان بهاباد وروستاها 7 موسسه خیریه به فعالیت وکمک به نیازمندان ومحرومان مشغول به فعالیت هستند .

درادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهربهاباد نیزدرسخنانی با تبریک ولادت امام جواد (ع) به نقش موسسات ومراکز خیریه درکمک رسانی به افراد نیازمند جامعه اشاره کرد و گفت : کارخیروفعل خیر با ندای خداوند صورت میگیرد وافرادی که میخواهند کارخیری انجام دهند ازطرف خداوند متعال اجازه دریافت میکنند و به طرف کارخیرونیک می روند .

سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی به دادن صدقه دراسلام اشاره کرد و گفت : فردی که به دیگران صدقه میدهد  وکمک میکند مانند صدقه دهند اجر دارد .

وی با بیان اینکه فرهنگ و سنن مردم ما آميخته به كمك به نيازمندان و مستمندان است و بايد اين شاخص مثبت فرهنگي همواره حفظ و تقويت شود افزود : صدقه و انفاق باعث افزايش روزي انسان مي شود و كمك به مستمندان جزو بزرگترين كارها ست .

رئیس شورای اسلامی استان یزد فقر را ريشه بسياري از مفاسد دانست و گفت: كمك افراد خير به نيازمندان باعث مي شود بسياري از مفاسد و ناهنجاري هاي اجتماعي از بين برود.

درادامه این مراسم حاج غلامرضا دهقان بهابادی مسئول موسسه خیریه خورشید نهم بهاباد درسخنان به ارائه گزارش عملکرد موسسه خود درسال جاری پرداخت .

درپایان موسسه خیریه غیر انتفاعی خورشید نهم شهرستان بهاباد افتتاح شد .

انتهای پیام/