فرماندار یزد با هیئت همراه در سفر به شهرستان ابرکوه از نزدیک با آسیب دیدگان از سیل یک ماه پیش ابرکوه دیدار و گفتگو کردند و در نشستی راهکارهای حل مشکلات مردم را بررسی کردند.

یزدفردا: نشست تصمیم گیری برای حمایت از آسیب دیدگان حادثه سیل ۱۶ آذر ابرکوه که با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار یزد، رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف استان یزد، رؤسای اتحادیه اصناف چوب، مصالح ساختمانی، عمده فروشان مواد غذایی، صنف فخّار و مسئولینی از شهرستان ابرکوه تشکیل شد.

 امام جمعه شهرستان ابرکوه با گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق با ولایت، یاد شهید سلیمانی را گرامی داشت و از استاندار، آیت الله ناصری، فرماندار یزد، مسئولان ستاد عتبات و همه کسانی که با مردم رنج کشیده شهرستان ابراز همدردی کردند، تشکّر و قدردانی کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: متعاقب توصیه‌های نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و پیگیری استاندار محترم به زودی یک متر به سطح خاکریز سدّ رحیم‌آباد در طول ۶۰۰ متر افزوده خواهد شد و با رایزنی سردار فلاح زاده با آقای نجار از وزارت کشور مبلغی برای بهسازی آب بندهای موجود قول داده شد و مقرر شد که بنیاد برکت خسارت ناشی از دام‌های تلف شده دامداران را جبران نماید . 

 امام جمعه ابرکوه افزود: طی روزهای آینده مقرر شده ماشین آلات که در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء و بخش هایی هم از استان در اختیار قرار می گیرد که کار افزایش گوراب ها و استحکام بخشی و بهسازی آب بندها و اصلاح جاده‌های روستایی و بین مزارع را انجام دهند و در این خصوص جهاد پیگیر خواهد بود . 

در پایان سفر فرماندار یزد و هیئت همراه مقرّر شد تمام نیازهای آسیب‌دیدگان به اصناف استان اعلام شود تا نسبت به تأمین آن اقدام شود و وسایل برقی آسیب دیده نیز رایگان تعمیر و تحویل داده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا