مسابقات قهرماني شمشيربازي جوانان جهان در يزد آغاز شد 




چهارمين دوره مسابقات قهرماني شمشير بازي جوانان جهان از امروز /جمعه/ با حضور شمشيربازان ايران و هشت كشور خارجي در سالن شهداي نعيم‌آباد يزد آغاز شد.

در اين مسابقات كه سه روز ادامه دارد شمشير بازاني از كشورهاي كويت، آذربايجان، ارمنستان، تركيه، گرجستان، قزاقستان، يونان، آمريكا و ايران در سه اسلحه فلور، اپه و سابر به رقابت مي‌پردازند.

رييس هيات شمشير بازي استان يزد امروز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: مسابقات مقدماتي و نهايي اسلحه فلور در روز جمعه و اسلحه‌هاي اپه و سابر به ترتيب در روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار خواهد شد.

"علي‌محمد عزيزي" افزود: فينال هر سه اسلحه در سالن آمفي تئاتر برق منطقه‌اي يزد برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به حضور "گروپير ويكتور" ناظر آرژانتيني فدراسيون جهاني در يزد خاطر نشان كرد: اين مسابقات در صعود تيم‌ها از رنكينگ جهاني و حضور آنها در ديگر مسابقات جهاني موثر خواهد بود.

وي با اشاره به حضور ‪ ۵۰‬شمشيرباز جوان در مسابقات كاپ جهاني يزد يادآور شد: در برگزاري مسابقات جهاني، ضمن حضور تعداد بيشتري از ورزشكاران، محك جدي براي آنان خواهد بود.

عزيزي با اشاره به حضور تيم‌هاي قوي در اين مسابقات گفت: كشورهاي آسياي ميانه در رشته‌شمشيربازي، داراي صاحب سبك هستند و از مربيان صاحب نام بهره مي‌برند.

سه دوره قبلي اين رقابت‌ها نيز در يزد برگزار شده بود.

يزدفردا                                                ايرنا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا