زمان : 13 Esfand 1384 - 05:27
شناسه : 1197
بازدید : 845
مسابقات قهرماني شمشيربازي جوانان جهان در يزد آغاز شد مسابقات قهرماني شمشيربازي جوانان جهان در يزد آغاز شد

 مسابقات قهرماني شمشيربازي جوانان جهان در يزد آغاز شد 




چهارمين دوره مسابقات قهرماني شمشير بازي جوانان جهان از امروز /جمعه/ با حضور شمشيربازان ايران و هشت كشور خارجي در سالن شهداي نعيم‌آباد يزد آغاز شد.

در اين مسابقات كه سه روز ادامه دارد شمشير بازاني از كشورهاي كويت، آذربايجان، ارمنستان، تركيه، گرجستان، قزاقستان، يونان، آمريكا و ايران در سه اسلحه فلور، اپه و سابر به رقابت مي‌پردازند.

رييس هيات شمشير بازي استان يزد امروز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: مسابقات مقدماتي و نهايي اسلحه فلور در روز جمعه و اسلحه‌هاي اپه و سابر به ترتيب در روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار خواهد شد.

"علي‌محمد عزيزي" افزود: فينال هر سه اسلحه در سالن آمفي تئاتر برق منطقه‌اي يزد برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به حضور "گروپير ويكتور" ناظر آرژانتيني فدراسيون جهاني در يزد خاطر نشان كرد: اين مسابقات در صعود تيم‌ها از رنكينگ جهاني و حضور آنها در ديگر مسابقات جهاني موثر خواهد بود.

وي با اشاره به حضور ‪ ۵۰‬شمشيرباز جوان در مسابقات كاپ جهاني يزد يادآور شد: در برگزاري مسابقات جهاني، ضمن حضور تعداد بيشتري از ورزشكاران، محك جدي براي آنان خواهد بود.

عزيزي با اشاره به حضور تيم‌هاي قوي در اين مسابقات گفت: كشورهاي آسياي ميانه در رشته‌شمشيربازي، داراي صاحب سبك هستند و از مربيان صاحب نام بهره مي‌برند.

سه دوره قبلي اين رقابت‌ها نيز در يزد برگزار شده بود.

يزدفردا                                                ايرنا