فرزاد دهقانی، كاندیدای انتخابات شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگارما  گفت: در صورت راهیابی به شورای شهر یزد، یكی از مهمترین اقداماتی كه پیگیری می کنیم ، ساماندهی مشاغل  پر سر و صدا و مزاحم شهری است.

فرزاد دهقانی اظهار داشت: بسیاری از مشاغلی كه اكنون در مركز شهر و در جوار منازل مسكونی دایر هستند، باید به حاشیه  شهر منتقل شوند، زیرا علاوه بر آلودگی های بصری، آلایندگی محیطی را نیز به دنبال دارند.

وی از جمله این مشاغل به كوره های آجرپزی، آهنگریها، نجاری های صنعتی و ... اشاره كرد و افزود: این مشاغل ارزشمند هستند اما برای حفظ آرامش و آسایش مردم، باید با در نظر گرفتن حفظ رونق اینگونه حرف و همچنین در دسترس شهروندان  بودن  با یك برنامه ریزی منسجم ساماندهی شوند

این كارشناس و متخصص IT خاطرنشان كرد: در عین حال باید شغلها و حرفی كه پرمشتری و پرمراجعه هستند را به نقاطی از شهر منتقل كنیم كه دسترسی به آنها برای مردم آسانتر باشد.

فرزاد دهقانی بر لزوم توزیع خدمات شهری در نقاط مختلف شهر تاكید كرد و افزود: میادین كارگری نیز از دیگر اموری است که  باید در یزد ساماندهی شود.

وی تاكید كرد: اجتماع كارگران فصلی و روزمزد در برخی میادین و مناطق شهر چهره زیبنده ای ندارد و لازم است هم برای جلوگیری از آلودگی بصری در شهر و هم دسترسی آسان مردم به این افراد، مراكزی خاص برای آنها در نظر گرفته شود.

این كاندیدای شورای اسلامی شهر یزد همچنین بر جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر یزد تاكید كرد و یادآور شد: حاشیه نشینی مشكلات خاص خود را به دنبال دارد و در صورتی كه ساماندهی نشود، فقر، فساد، اعتیاد، بیكاری و تبعات بسیار اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: ظرفیت پذیرش جمعیت در شهر مشخص است و این سرریز جمعیتی نباید به حاشیه ها رانده شوند بلكه باید برای آنها فكر و اقدام اساسی انجام شود در غیر اینصورت مشكلات ناشی از حاشیه نشینی، گریبان شهر را خواهد گرفت.

فرزاد دهقانی با بیان اینكه متكدیان آواره شهر نیز چهره ناخوشایندی به شهر دارالعباده داده اند، افزود: طرحی داریم كه بر اساس آن می توان به جمع آوری و ساماندهی متكدیان آواره شهر پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه یزد باید به شهری با نشاط و با روحیه تبدیل شود، افزود: در این راستا پاركهای بانوان، پیست های دوچرخه سواری، توسعه اماكن عمومی جهت شكوفایی افكار عمومی به خصوص زنان و جوانان، ایجاد مراكز تفریحی و رفاهی ویژه بانوان و جوانان را در برنامه شورای چهارم رائه و پیگیری خواهیم کرد.

وی، توجه خاص به اماکن مذهبی وبرگزاری برنامه های فرهنگی ویژه دراین اماکن را از دیگر برنامه هایی دانست كه قادر است برای آنها در شورای شهر طرح ارائه دهند.

این كاندیدای شورای اسلامی شهر یزد، برگزاری همایش های پیاده روی منظم ومتوالی برای ارتقای سلامت همشهریان، توجه خاص به مناطق گردشگری وتفریحی شهرستان، ایجادنمایشگاه دائمی محصولات شهروندان، ایجادخطوط دوچرخه سواری درخیابانها، انجام فعالیتهای فرهنگی نظیر برگزاری نمایشگاه نقاشی، كاریكاتور، صنایع دستی، اختراعات و ابتكارات جوانان شهر و ... را از دیگر برنامه های شورای چهارم  برای شهر یزد در صورت راهیابی به شورای شهر دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا