سيد حسن خبيری

یزدفردا :سيد حسن خبيری:افراد متخصص و کارشناسان خبره یزدی در سراسر گیتی پراکنده اند اما یک یزدی در هر جای جهان که باشد عاشقانه به زادگاهش عشق می ورزد و تجربه ثابت کرده اگر او را حتی  از راه دور هم به رسمیت بشناسیم او در کنار مردم شهرش قرار می گیرد و حداقل آن است که کمک فکری او مایه ترقی زادگاهش خواهد شد.
هم اکنون به غیر از کتاب مفاخر یزد بنظر می رسد  سند ارزشمند دیگری در شناخت مشاهیر و دانشمندان یزدی وجود ندارد،چه ارزشمند خواهد بود تا کت.لیان و تصمیم گیران شهر یزد سعی نمایند تا با شناخت و ارتباط با این قشر دانشور از تجربه های آنان را برای توسعه وپیشرفت شهر یزد استفاده نمایند .
 با توجه به گسترش فن آوری های نوین، راهکارهای بسیاری برای شناسایی و همچنین برقراری ارتباط با این عزیزان  وجود دارد که ساده ترین راه راه اندازی  سایتی  که طبقه بندی علمی تخصص ها و تجربیات در آن ثبت و در دسترس متولیان ، تصمیم گیران و سرمایه گذاران  قرار داده شود  تا برای مشار کت و مشاوره  تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند از همراهی سازنده عزیزان استفاده شود. .
در جهت اجرایی شدن این ایده می توان زمینه حضور و برقراری ارتباط  افراد هدف را فراهم نمود  تا علاوه بر بهرمندی مردم و بخش خصوصی همه افراد یزدی تبار بتوانند در رونق دوباره یزد تلاش نمایند . البته می توان افراد را در حوزه های تخصصی اشان با هم مرتبط و به صورت شبکه ای  گروه های تخصصی بزرگی را ساماندهی نمود که قطعا سرمایه ای بس گرانبها برای استان و شهر یزد خواهند ،بود.
و قطعا  همایش های تخصصی  با حضور  چهر ه های علمی وخبرساز بین المللی و ملی  یزدی نیز از نتایج این توجه خواهد بود و همچنین انتخاب چهره های ماندگار استان در هر 2سال یکبار نیز راهکاری برای قدرشناسی از بزرگان علمی ودانشمندان یزدی خواهد بود .

به امید  فردایی بهتر برای شهر همیشه نمونه ایران ،یزد دارلعلم و دارالعباده .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا