اگر حق مورد حمايت قرار نگيرد و در راه آن مجاهدت نشود در ظاهر ضعيف و شكسته مي شود و اگر در مقابل باطل دفاع صورت نگيرد و با آن مقابله نشود كمكم رشد ميكند، يعني سكوت و بي طرف بودن در جبهه ي حق و باطل سبب تقويت و رشد باطل مي گردد.

حجت الاسلام و المسلمين مهدوي ن‍‍‍ژاد در سخنراني خود درروز شهادت حضرت زهرا (س) ضمن اشاره به آيه ي 256 سوره بقره رمز ورود به ولايت الهي را اطاعت از خدا و كفر به طاغوت دانست.

وي با اشاره به اين آيه از قرآن گفت: درگيري بين ولايت خدا و ولايت طاغوت از زمان حضرت آدم (ع) شروع شد. يعني درست از زماني كه ابليس از سجده كردن بر آدم (ع) از فرمان خدا سرپیچی کرد؛ از آن زمان بود که عده اي تحت ولايت الهي قرار گرفتند وعده اي تحت ولايت شيطان و طاغوت.

مسئول هیأت انصارولایت یزدبا اشاره به اين مطلب كه پذيرش ولايت الهي يعني عمل كردن به تمام فرامين آن، گفت:كسانيكه از ولايت خدا كفرمي ورزند استعداد اين را دارند كه هر طاغوتي ولايت و سرپرستي آنها را به عهده بگيرد.

وي همچنين گفت: ظاهر اين آيه بیانگر اين مطلب است كه به جز ولايت الهي و ولايت شيطان راه سومي وجود ندارد ونپذيرفتن ولايت خدا به معناي ورود به حزب شيطان و رمز ورود به ولايت الهي دو عامل ( 1- اطاعت از خدا (اطيعوا الله) 2- كفر به طاغوت) است.

وی ادامه داد : قانون و سنت خدا درباره حق اين است كه بايد مورد حمايت قرار بگيرد تا رشد كند حتي اگر حاميان آن عده اي كم و قليل باشند.اگر حق مورد حمايت قرار نگيرد و در راه آن مجاهدت نشود در ظاهر ضعيف و شكسته مي شود و اگر در مقابل باطل دفاع صورت نگيرد و با آن مقابله نشود كمكم رشد ميكند، يعني سكوت و بي طرف بودن در جبهه ي حق و باطل سبب تقويت و رشد باطل مي گردد.به بيان ديگر حق نيازمند ثبات و استقامت تمام قامت است تا اقامه گردد. پس براي احقاق حق بايد به باطل كفر ورزيد تا حق اقامه گردد.

وي با اشاره به مطلب فوق گفت:اگر در مقابل باطل سكوت كرديم جبهه ي باطل از اين سكوت استفاده ميكند و به رشد خود مي پردازد و كسانيكه اين سكوت را رقم می زنند ،كارشان به جايي مي رسد كه در معرض كشتن امام حسين (ع) در كربلا قرار مي گيرند. به همين دليل امام حسين (ع) ميفرمايند: مگر نمي بينيدكه به حق عمل نمي شود و از باطل نهي نمي شود؟ يعني نتيجه عمل نكردن به حق مي شود تقويت باطل و حادثه ي غم بار كربلا.

به عنوان مثال امام خامنه ای (حفظه الله) در سخنان چند سال قبل خود با اشاره به ناهنجاريهاي مختلف در جامعه فرمودند: در مقابل منکر تذکر لسانی داشته باشید ، اگر همين تذكر لساني در جامعه به خوبی صورت می گرفت از پیشرفت فساد جلوگیری می شد.

وی اضافه کرد : رشد باطل كم كم دامن متدينين را هم ميگيرد ؛ مثلاً اگر در مقابل بي حجابي مقابله و دفاع نكرديم به خانواده ي خودمان هم سرايت ميكند، يا اگر معارف دين را به فرزندانمان نياموزيم آنها با معارف شيطان و طاغوت چه بخواهیم چه نخواهیم آشنا مي شوند و اینفقط به خاطر این است که به حق عمل نشده است.

درروايتی از معصوم (ع) هم به این مطلب اشاره شده است که فرموده اند:در جامعه ايكه به حق عمل نمي شود و نهي از منكرنمي گردد وقتي بلا و عذاب بيايد خوب و بد را با هم گرفتار ميكند.

سخنران اين جلسه در ادامه با اشاره به اينكه اگر كسي وقت و مال خويش را در راه حق خرج ننمايد در راه باطل مصرف ميكندگفت:اگر ما وقتمان، مالمان، حالمان و ... را در راه خدا آنچنان که انتظار می رود ، صرف ننماييم؛ نتيجه آن مي شود كه وقتي به اعمال عبادي همانند دعا، نماز و ... مي رسيم خدا حال عبادت را از ما ميگيرد و بي حال مي شويم، ولي برعكس به مسائل و امور لهوي كه مي رسيم سرحال و با روحيه مي شويم.

که در روايات معصومین (ع) هم به این مطالب تصریح شده است که بعنوان نمونه در وسایل الشیعه آمده است :هر كس مالش را از حق خدا (خمس، زكات، حج، كمك به مؤمنين و ...) منع كند در راه باطل ، دو برابرش را خرج خواهد كرد.

يا در روايت ديگری فرموده اند: « من لم يمش في حاجة ولي الله ابتلي بان يمشی في حاجة عدو الله » هركس در برآوردن حاجت ولي خدا قدم بر ندارد مبتلا مي شود به اينكه در راه برآوردن حاجت دشمن خدا قدم بر دارد.بنابراین باید بدانیم هرکس از ولايت حق سر باز زندتحت ولايت شيطان و باطل قرار می گیرد.

به عنوان مثال: عبدالله بن عمر (پسر خليفه دوم) كه بعد از پيامبراكرم(ص) حاضر نشد با مولاعلي (ع) بيعت كند، در دوران خلافت ایشان هم حاضر به بیعت نشد و گفت بيعت با علي (ع) فتنه است ، پس از شهادت امیرالمومنین (ع) با امام حسن (ع) و امام حسين (ع) هم بيعت نكرد ولي همین فرد كارش به جايي رسيدكه در زمان خليفه صفّاكي همچون عبدالملك مروان با پاي حاكم خونريزي مثل حجاج بن يوسف ثقفي كه از كشتن شيعيان لذت مي برد بيعت كرديعني كسي كه حاضر نشود با دست ولي خدا بيعت كند ناچار مي شود با پاي دشمن خدابيعت كند و در نهايت هم به دست همان حجاج بن يوسف كشته شد .عبدالله بن عمر در هنگام مرگ اين جمله را مي گفت: بزرگترين خسارتي كه كردم اين بود كه با فئه باغيه (معاويه و اهل شام) بیعت کردم و علي بن ابیطالب (ع) را یاری نکردم.

سخنران این جلسه با اشاره به حدیث فوق گفت: تاریخ این را ثابت کرده است و درتاریخ انقلاب اسلامی هم کسانی که از اول با امام و انقلاب زاویه داشتند وحتی نخست وزیر زمان حضرت امام (ره) بودند ولی الان آمریکایی و اسراییلی از آب در آمدند ودشمنان چه تعریف هایی که از آنان نکردند! دراینجا ما حد وسط نداریم یعنی یا با ولی خدا هستیم یا با دشمن خدا.

وی اضافه کرد: معیارهای زیادی برای فرد اصلح در انتخابات وجود دارد که از جمله آن ساکت نبودن فرد در برابر جبهه باطل است ؛ در این جبهة عظیم(انتخابات) که در پیش است یاساکتیم ویا به نفع حق کار می کنیم.اگر به نفع حق بخواهیم کار کنیم باید حق را بشناسیم وباید کسی را انتخاب کنیم که برای برآوردن حاجت ولی خدا قدم بردارد، به نائب امام زمان (عج) کمک کند وبا او هماهنگ باشد.اگر چنین فردی را انتخاب کردیم عاقبت به خیریم ولی اگر ساکت ماندیم وگفتیم به ما چه، ودر پیدا کردن حق دقت نکردیم حتماًبه این مبتلا می شویم که به آمریکا واسراییل کمک کنیم .باید بدانیم کسی که با ولایت مشکل دارد برای آبادانی این کشور هم کاری نخواهد کرد هرچند مهندس هم باشد.

وی همچنین گفت: آبادانی دنیا وآخرت مردم در این است که حق را بشناسند و به کسی رأی دهند که در راه ولی خدا کار می کند وهر کجا که مردم در این صراط مستقیم قرار گرفتند ، عزت دنیا وآخرت سراغشان آمده است وهر کجا اشتباه کردند به همان اندازه ضربه خوردند.

وي با اشاره به فتنه سقيفه گفت: درست است که فتنه سقيفه را مهاجرين درست كردندولي انصار هم همگی در مقابل این فتنه (که فجایعی مثل حمله به خانه حضرت فاطمه(س) وبردن حضرت علی (ع) با آن وضعیت به مسجد النبی را هم به دنبال داشت)؛ سكوت كردند و چون حضرت زهرا (س) سكوت آنان ومظلومیت حق وولی خدا را ديد با آن حالت به سوی مسجد رفت و در مسجد النبي خطاب به آنان فرمود :اي كسانيكه اسلام به وسيله شما قوت گرفت و گسترش يافت آيا از راه درست منحرف شده ايد؟يا قدرتتان كم شده است؟ كه باز هم هيچكس سخن نگفت. يعني حضرت زهرا (س) رسماً آنان را تحريك كردکه حرفی جهت حمایت ازحق بزنند ولي كسي حرفی نزد ،یعنی آنها علناً تحت ولایت شیطان قرار گرفتند.

وی در پایان گفت : مطمئن باشید کسانی که در فتنه 88 سکوت کردند یاموضعی گرفتند که چشم فتنه راکور نکرد و مشتی به دهان فتنه نکوبید بدون ترديد در جبهه نبرد حق و باطل آب به آسياب دشمن ریختند

برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا