علی خواجه سروی

هرچند پس از گذشت چند سال از اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها هیچ فکری برای حمل ونقل روستایی نشده است ولی اجرای چند طرح از سوی مسئولین وصبر وتحمل روستاییان کج دار ومریض این مشکل را مرتفع نموده است ولی همچنان یکی از مسیرهای پر حرف وحدیث جهت حمل ونقل روستایی را باید مسیر اردکان عقدا سروعلیا دانست که چندین سال بود توسط سرویسهای خط واحد شهرستان اردکان سرویس دهی می شد اما طی یکی دو سال گذشته شهرداری عقدا که باید دلسوزانه تر برای روستاهای خود فعالیت کند به نظر می رسد این روستاها و بطور اخص روستای سروعلیا را به فراموشی سپرده است هر چند مینی بوسی در سال 89 جهت شهرداری عقدا در نظر گرفته شده بود واین مینی بوس پس از دو سال (بر ما پوشیده است که چرا 2سال در شهرداری اردکان به واسطه کوتاهی مسئولین شهر عقدا خاک خورده و فقط هزینه بیمه ولاستیک و ... کارکرد آن بوده است ) طی فرایند مزایده واگذار گردیده است که یکی از شرایط این مزایده تردد بمدت 7 سال در مسیر اردکان عقدا و بلعکس بوده است حال چرا این سرویس دهی بطور مناسب انجام نمی گیرد و چرا باید جهت برقراری این سرویس پولی پرداخت نمود و این سئوالی  است که ما نیز از مسئولین مربوطه  ومخصوصا شورای اسلامی پرسیده وپیگیری نمودیم و شورای اسلامی نظر استانداری و بطور اخص مدیر کل امور روستایی و کارشناسانشان  را اینگونه عنوان  نمودند که مسئولین بر این نظرند که با توجه به متن آگهی مزایده این مسیر باید بدون پرداخت هزینه ای سرویس دهی شود ولی نظر بخشدار محترم وشهرداری عقدا عکس این است و آنها معتقدند باید ماهیانه مبلغی از سوی شورای اسلامی و دهیاری بعنوان سوبسید به شهرداری پرداخت شود؟؟؟؟راننده مینی بوس مدعی است باید ماهیانه  4تا 5 میلیون ریال به وی پرداخت نماید؟؟؟؟ و محل پرداخت آن هم بقول دوستان مسئول «از جیب شما که نیست از محل اعتبارات دهیاری باشد»!!!!! مسئولین محترم فرمانداری اردکان نیز به طور محترمانه و جهت حل مسالمت آمیز این موضوع به پرداخت این پول تاکید دارند که :این مسئله را میتوان با پرداخت مبلغ جزئی حل وفصل کرد و شما هم باید برای حل این مشکل کمک کنید (البته مالی) این جوابیه شورای اسلامی است اما بر ما پوشیده است که اگر قرار بود پولی پرداخت شود چرا مزایده برگزار شد؟ چرا در مزایده قید نشد؟ در صورت اعلام شاید و حتما متقاضیان بیشتری شرکت میکردند و چرا مسئولین محترم با نگارش نامه های متعدد از حل وفصل معضل ایاب وذهاب روستای سرو علیا و منتهای آن چنانی صحبت می کنند ؟ (خرج اگر از کیسه میهمان بود/حاتم طایی شدن آسان بود) این مینی بوس به قیمت 20 میلیون تومان از طرف شهرداری اردکان به شهرداری عقدا فروخته شده و با قیمت 30میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است در حالیکه قیمت ماشین در حال حاضر بالغ بر 60 میلیون تومان است  تمام این مسائل در حالیست که این مینی بوس قرار است طبق در خواست شورای اسلامی 3 روز در هفته (و نه تمام روزها را طبق آگهی مزایده) و فقط برای مسیر 12 کیلو متری مزرعه نو - سرو علیا تردد نماید چون هر روزه چندین بار باید تا مزرعه نو تردد نماید. آیا این منفعتی که توسط شهرداری و خریدار کسر شده است کفایت پرداخت سوبسید لازم را نمی کند که از دهیاری مطالبه می شود.
اینکه چرا یارانه پرداختی جهت این مسیر و فقط برای 3 روز در هفته باید از محل اعتبارات دهیاری یا از جیب روستاییان پرداخت شود بر ما پوشیده است










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا