یزدفردا:نمایشگاه آثار هنری دانشجویان رشته صنایع دستی شامل آثار خوشنویسی، عکاسی ، گلیم بافی و حجم در قالب تابلوهای تزئینی، عکاسی با شیوه های مختلف، بافت گلیم و روفرشی با طرحهای ابتکاری و زیبا و ... در محل دانشگاه پیام نور مرکز میبد برپا شد.

 با اعلام این خبر گفت: برپایی نمایشگاه ها فرصتی ارزشمند برای معرفی فعالیتهای هنری دانشجویان، هنرهای اصیل و ارزشمند و سنتی است.

"رضا رشیدی" یکی از راهکارهای تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، را رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی علاوه بر افزایش تولید ملی، موجب اشتغالزایی و حفظ سرمایه داخلی می‌شود.

وی توسعه رشته های صنایع دستی در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: با توسعه رشته های صنایع دستی و توسعه امر آموزش می توان فضایی مناسب برای اشتغال جوانان هنرمند ایجاد کند.

گفتنی است: این نمایشگاه پیرو تحویل پروژه دروس کارگاه صنایع دستی، هندسه نقوش،خوشنویسی و طراحی حروف و عکاسی دانشجویان برپا شده بود که در حاشیه این بازدید اساتید مربوطه و دانشجویان رشته صنایع دستی پیرامون نحوه انجام کار ، ابزار و امکانات لازم توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه نمودند.

شایان ذکر است: دانشگاه پیام نور استان یزد در 5 مرکز یزد، مهریز، صدوق، میبد و زارچ در حوزه هنر و صنایع دستی تقریبا دارای 22 رشته و گرایش می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا