سلامت خون‌ یزدی‌ها بالا‌ترین میزان استاندارد را در کشور داراست

یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ مدیر انتقال خون یزد گفت: خون‌های اهدایی در استان یزد از لحاظ سلامت در بالا‌ترین میزان استاندارد انتقال خون قرار دارند.

دکتر سید علی خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاریزدفردا، ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: در حال حاضر دو مرکز ثابت اهدای خون در شهر یزد، یک مرکز در شهرستان طبس، یک مرکز در شهرستان میبد و یک پایگاه در اردکان به طور ثابت فعال است.

وی ساعت کاری پایگاه انتقال خون یزد را در ماه مبارک رمضان از۱۰/ ۸ صبح تا ساعت۲۳ (بدون وقفه) اعلام کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان، پایگاه اردکان صبح‌ها و شب‌ها از ساعت ۲۱الی ۲۳ و انتقال خون میبد تنها در شیفت اداری صبح فعال خواهد بود. همچنین مرکز انتقال خون شهرستان طبس از ساعت ۳۰/۱۸الی ۳۰/۲۳ فعال خواهد بود.

دکتر خدایی از غیر فعال بودن مرکز ثابت خونگیری آزادشهر در ماه مبارک رمضان خبرداد.

وی ضمن بیان اینکه روزه داری هیچ منافاتی با اهدای خون ندارد گفت: با توجه به اینکه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی همچون بیماران تالاسمی نیاز دائمی به دریافت خون دارند از داوطلبان درخواست می‌شود در ماه مبارک رمضان مانند سایر ماه‌های سال با اهدای خون خود و انجام این امر خداپسندانه نقش بزرگی در نجات جان بیماران ایفا نمایند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا