طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد با حضور 90 استاد حوزه و دانشگاه برای دومین سال پیاپی از ابتدای ماه مبارک رمضان در واحد یزد در حال برگزاری است.
حجه الاسلام والمسلمین حرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این رابطه  گفت : مراسم افتتاحیه این طرح بصورت مشترک و همزمان در دانشگاه یزد با سخنرانی آیه ا... مدرسی استاد حوزه و دانشگاه ، حجه الاسلام والمسلمین محمد حسین متوسل مسئول طرح ضیافت اندیشه در استان یزد ، دکتر میبدی ریاست دانشگاه یزد و مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور ، علوم پزشکی و آزاد اسلامی استان یزد آغاز شد.
 وی افزود: طرح ضیافت اندیشه اساتید در دو بخش اندیشه سیاسی اسلام با تدریس استاد شایق و مباحث تعلیم و تربیت در اسلام با تدریس دکتر ابوالقاسم عاصی همراه با دوره های آموزشی ویژه و برنامه های گسترده فرهنگی در نظر گرفته شده است ، همچنین برگزاری برنامه های جانبی این طرح در طول ماه مبارک رمضان از جمله دیدار با علمای شهر ، مسابقات قرآنی ، صلاحه المساکین ، نمایشگاه های متنوع مانند کتاب ، پوسترهای احادیث فرهنگی ، ضیافت افطاری به همراه خانواده ، دیدار از خانه سالمندان و ... می باشد.
 وی ادامه داد‌: تعداد 120 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاداسلامی استان یزد با ثبت نام در این طرح آمادگی خود را اعلام نمودندکه90 نفر از اساتید در این طرح شرکت کردند و این کلاس ها از اول تا دهم ماه مبارک رمضان از ساعت 9:30 صبح الی 13 ظهر همراه با اقامه نماز ظهر و عصر با حضور اساتید و صاحبنظران همچون حجه الاسلام غضنفری و دکتر فلاح در ساختمان تحصیلات تکمیلی زنده یاد دکتر علی سلطانی برگزار می شود که طول دوره برای اساتید به مدت 10 روز خواهد بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد یزد تصریح نمود : در این طرح یک کلاس برادران و یک کلاس ویژه خواهران اساتید همراه با یک کلاس فوق برنامه های متنوع چون گفتگوی آزاد ، کرسی آزاد اندیشی و احکام ، مباحث جنبش نرم افزاری ، آشنایی با ادیان ، نقد فیلم و ... برگزار می گردد.
حجه الاسلام حرزاده هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی و معرفت افزایی اعضای هیات علمی ، استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان جهت خود سازی و ارتباط موثر اساتید با دانشجویان در حرکت به سمت اسلامی شدن دانشگاه عنوان کرد و ابراز داشت : امیدواریم اساتید دانشگاه ها بتوانند از این فرصت به دست آمده برای بهره مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان استفاده کنند.
 وی خاطر نشان کرد : ضیافت اندیشه یک اندیشه ورزی میان اساتید است و رشد و باروری با اجرای این برنامه محقق می شود و اساتید دانشگاهی طبق یک برنامه مدون با مباحث مختلف فرهنگی ،سیاسی و مذهبی آشنا می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا