كارشناسان دادگستري استان يزد در نشستي صميمي با مدير عامل شبكه فعالين ازدواج استان يزد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در اين نشست مدير عامل شبكه فعالين ازدواج ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام شده طي دو سال گذشته و اهميت آموزش و مشاوره و ارتقاء سطح آگاهي جوانان در آستانه ازدواج و زوج هاي جوان بر آمادگي شفا در خصوص پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي،‌ارائه مشاوره هاي لازم در حوزه ازدواج و خانواده تأكيد نمود.

كارشناسان دادگستري ضمن استقبال ازهمكاري با شفا در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي خصوصاً در بحث طلاق از شروع حركتي جديد و جدي در معاونت پيشگيري دادگستري استان در خصوص انجام كار فرهنگي  و ريشه اي در مقابله با آسيب هاي اجتماعي خبر دادند.

كارشناسان دادگستري تشكيل تيم مددكاري جهت رسيدگي به پرونده هاي طلاق،‌ دوره هاي توانمند سازي جهت آموزش داوران پرونده ها، برگزاري دوره هاي روانشناسي و مددكاري ويژه تمامي قضات محترم دادگاه خانواده، ‌ارائه آموزش هاي لازم ويژه زوج هاي در در پرونده هاي طلاق و خانواده، برگزاري نشست توجيهي براي دفاتر ثبت طلاق جهت انصراف زوجين از اجراي احكام طلاق و برگزاري نشست توجيهي براي وكلاي درگير در پرونده هاي طلاق و خانواده را از جمله برنامه هاي در دست اقدام معاونت پيشگيري دادگستري استان يزد مطرح نمودند.

درپايان اين نشست صميمي مقرر شد طي تفاهم نامه اي از ظرفيت هاي شبكه فعالين ازدواج استان يزد خصوصاً در حوزه هاي آموزش و مشاوره در راستاي پيشگيري از طلاق و ساير آسيب هاي خانواده استفاده شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا