لزوم پیشگیری از بروز سرطان

یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/

نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین رئیس و مدیر بیمارستان شهدصدوقی یزد گفت:  یزد ضمن دارابودن پتانسیل و توانمندی های پزشکی، قطب پزشکی کشور  و همچپنین با تلاشهای اساتید پژوهشگر مجرب و متعهد توامندی آن را دارد تا قطب علمی کشور گردد.

 

فعالیت 7 مرکز پژوهشی در مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد

به گزارش خبرنگار یزدفردا دکتر محمدرضا میرمجلیلی رئیس بیمارستان شهیدصدوقی یزد در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیتهای این مرکز درمانی تصریح کرد: این مرکز درمانی در 5 طبقه دارای 55 هزار متر مربع وسعت می باشد  که از نظر وسعت بزرگترین بیمارستان در منطقه جنوب شرق کشور شناخته شده است.

دکتر میرجلیلی ادامه داد: این مرکز درمانی بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور است که روزانه بطور متوسط تعداد 470 بیمار در حال بستری دارد و تا پایان سال آینده به 700 تخت بستری خواهد رسید.

رئیس مجتمع درمانی شهیدصدوقی یزد با اشاره به این که ضریب اشغال تخت های این مرکز بالای 90 درصد است خاطرنشان ساخت: روزانه 80 تا 90 عمل جراحی در این مرکز انجام می گیرد.

وی ادامه داد: از نظر پژوهشی نیز 7 مرکز پژوهشی اعم از مرکز تحقیقاتی مدیریت بیمارستانی، مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و غیره در این مجتمع درمانی در حال فعالیت هستند.

وی یادآورشد: هم اکنون تعداد 120 عضو هیات علمی دانشگاه متبوع در این بیمارستان مشغول ارائه خمات درمانی هستند که از این تعداد 60 نفر از اعضای هیات علمی تمام وقت می باشند.

10 میلیارد تومان جذب خیری در مجتمع درمانی شهیدصدوقی یزد ظرف 2 سال گذشته

دکترسیدجلیل میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست با اشاره به نخستین بیمارستان جامع زنان کو.ثر استان یزد واقع در این مجتمع بیمارستانی گفت: این مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، اولین بیمارستان دولتی تازه ساز ویژه زنان در کشور می باشد و این در حالی است که سایر بیمارستان های تخصصی زنان کشور پس از تغییر کاربری به بیمارستان تخصص زنان تبدیل شده اند.

وی با اشاره به دارابون این مرکز به اکثریت رشته های تخصصی و فوق تخصصی زنان افزود: در معدود رشته های فوق تخصصی متخصصین مرد به همکاری متخصصین زن در این مرکز درمانی به ارائه خدمات می پردازند که در آینده  نزدیک این مهم نیز مرتفع می گردد.

دکترمیرمحمدی همچنین اظهارداشت: مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد دارای یک جلد مجله علمی پژوهشی است و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز یک مجله علمی و پژوهشی داراست.

دکترمیرمحمدی همچنین متذکرشد: قریب به 50 درصد پذیرش بیماران این مجتمع بیمارستانی از استانهای همجوار و جنوب شرق کشور صورت می گیرد.

به زودی؛

افتتاح بخشهای پزشکی هسته ای، آنژیوگرافی و لیزیک مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد

دکترسیدجلیل میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در هفته دولت سه بخش پزشکی هسته ای، آنژیوگرافی و لیزیک مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد راه اندازی می گردد.

وی عنوان داشت: بخش آنژیوگرافی معادل 2 میلیاردتومان اعتبار، بخش پزشکی هسته  ای حدود 800 میلیون تومان اعتبار با واگذاری به بخش خصوصی و اعضای هیات علمی دانشگاه متبوع با تعرفه 100 درصد دولتی در آتیه نزدیک فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

افزایش رضایتمندی بیماران از مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد

دکتر میرمحمدی همچنین با اشاره به این که این مرکز درمانی تنها بیمارستان ارجاعی در سطح منطقه جنوب شرق کشور است ؛ افزود: یک سوم بیماران این بیمارستان بیماران ارجاعی از سایر استانها هستند.

دکتر میرمحمدی میزان رضایتمندی بیماران در این مرکز درمانی خوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت ارائه خدمات در این مرکز بسیار بالا و با تعرفه دولتی صورت می گیرد.

 

جوکار: یزد علاوه بر قطب پزشکی، قطب علمی کشور می شود

محمدصالح جوکار در این نشست بیان داشت: ایجاد بخش های تشخیصی در پلی کلینیک ویژه تخصصی بقائی پور در کنار این مجتمع درمانی در روحیه بیماران بسیار موثر است چرا که جا به جایی بیماران آسیب های جدی روحی و روانی را برای آنها در بر خواهد داشت.

نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی در ادامه به پیشگیری از بروز سرطان در استان یزد تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی  و ارائه آموزش های لازم از سوی رسانه ها به شهروندان شد.

وی در حاشه بازدید به خبرنگار گفت: مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی ضمن دارابودن ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه ازائه خدمات درمانی وتشخیصی رشد چشمگیری داشته است.

بازدید از بخش های مراقبت ویژه، آنژیوگرافی و بیمارستان جامع زنان کوثر واقع در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی یزد از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا