معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران در راستاي انديشه ظهور در حال حركت است، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي ) درخصوص عبور دنيا از يك پيچ تاريخي و نقش كشور ايران و ساير ملت هاي مسلمان در مديريت آن را يادآور شد.

" غلامحسين دشتي " روز سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهاني قدس كه در محل سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزارشد، ياد و خاطره امام راحل عظيم الشان (ره) و بنيانگذار انقلاب شكوهمند اسلامي را گرامي داشت.

وي در ادامه هدف از برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس را پشتيباني مسلمانان از ستمديدگان جهان  در برابر سلطه نظام استكباري دانست و افزود: فرهنگ دفاع از حقوق محرومين در جهان اسلام نهادينه شده است.

دشتي گفت: آزادي قدس به يك آرمان جهاني تبديل شده است كه اين مساله مرهون بركت خون شهداء و حضور مردم در صحنه است.

وي وظيفه مسلمانان را رساندن پيام روز قدس به جهانيان عنوان و خاطر نشان كرد: روز قدس؛  بعد جهاني انقلاب اسلامي است كه توسط آن پيام جمهوري اسلامي ايران به جهان صادر مي شود.

معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات جديد منطقه و كشورهاي جهان اسلام، روز جهاني قدس را در شكل گيري اين تحولات عظيم منطقه اي موثر  دانست.

اين مقام مسئول موج انديشه آزادي خواهي، عدالت خواهي ، خداپرستي و فرهنگ اهل بيت را روح حاكم بر منطقه خاورميانه دانست و زمان بر بودن تحولات فرهنگي در هر منطقه را يادآور شد.

وي در ادامه هدف اين نشست را برنامه ريزي و تعيين مسئوليت دستگاه هاي اجرايي مربوطه دانست و برحضور اقشار مختلف جامعه از جمله هياتهاي ورزشي، جمعيت هلال احمر، اصناف و بازاريان، بانوان و خانواده ها، تشكل هاي دانش آموزي، خانواده شهدا و هنرمندان و ... تاكيد كرد.

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان نيز در اين مراسم با اشاره به بنيانگذاري روز جهاني قدس توسط امام خميني (ره) در ماه مبارك رمضان، اين روز مبارك را روز انسان هاي پاك و زمينه ساز ظهور حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) دانست.

حجت الاسلام والمسلمين " محمد فخرالديني " در ادامه از تشكيل 5 كميته در راستاي برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس امسال خبر داد.

در اين جلسه نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مرتبط به بيان برنامه هاي خود در راستاي برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در استان يزد پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا