یزدفردا:رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از آمادگی بیش از 400 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان در بخش های صنعت ، خدمات و کشاورزی خبر داد .

 محمد رضا سلطانی بیان کرد : 408 آموزشگاه در رشته های خدماتی ، 30 آموزشگاه در رشته های صنعتی و 14 آموزشگاه در رشته های کشاورزی به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به نوجوانان در فصل تابستان می پردازند .

وی ادامه داد : از ایت تعداد 340 آموزشگاه مربوط به خواهران و 16 آموزشگاه مربوط به برادران بوده و 58 آموزشگاه فنی و حرفه ای نیز به صورت دو منظوره فعالیت می کنند .

سلطانی ابراز کرد : رشته های خدماتی شامل امور اداری ، امور مالی – بازرگانی ، بهداشت و ایمنی ، تکنولوژی فرهنگی ، خدمات آموزشی ، صنایع دستی بافت ، هنرهای تجسمی ، هنرهای تزئینی ، طراحی و دوخت ، فناوری اطلاعات ، هنرهای نمایشی ، مراقبت و زیبایی و هتلداری است .

رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان  رشته های صنعتی را اتومکانیک ، برق ، عمران ، مخابرات ، مدیریت صنایع و جوشکاری و بازرسی جوش و رشته های کشاورزی را شامل صنایع غذایی ، کشاورزی امور باغی – زراعی و کشاورزی امور دامی – آبزی عنوان کرد .

ساطانی ظرفیت آموزش در فصل تابستان توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان را 5 هزار و 654 نفر – دوره در قالب یک میلیون و 700 هزار نفر – ساعت اعلام کرد و افزود : 5 هزار و 24 نفر – دوره از این ظرفیت مربوط به آموزش در بخش خدمات می شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا