یزدفردا :جشنواره پیامک ادبی رضوی , همزمان با دهة کرامت  توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

 این جشنواره از مجموع برنامه های موضوعی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمة معصومه(س)برگزار می شود.

از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی , گسترش فعالیت‌های فرهنگی , هنری و مذهبی  مرتبط با سیرة ائمه اطهار به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع), شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار, استفاده از ظرفیت‌های متنوع آفرینش‌ها و کوتاه‌ نویسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی اعلام شد.

بنابراین گزارش،محورهای این  جشنواره تک ‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع),تمثیل‌ها، رؤیا‌پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر ,زندگی‌نامه، سفرتاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیت مرتبط با امام رضا (ع) با ذکر منبع روایات عنوان شده است.

پیامک‌های دریافتی که حائز شرایط مندرج در فراخوان  باشند پس از بررسی اولیه  درمرکز استان به دبیرخانه دائمی جشنواره پیامک ادبی رضوی مستقر در مرکز  روابط عمومی وزارت ارشاد برای ارزیابی نهائی  ارسال می شوند .

 آثار برگزیده  هم در قالب کتاب, چاپ و برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

مراسم  پایانی جشنواره همزمان با دهه کرامت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی, معاونین , مسئولین ،نمایندگان دبیرخانه و برگزیدگان درتهران برگزار می شود.

گفتنی است علاقه مندان می توانند پیامک های خود را به شماره 100030351ارسال نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا