یزدفردا :مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با فرا رسیدن ایام تابستان بر مهارت آموزی دانش آموزان و کسب مهارت های شغلی با هدف نهادینه ساختن این آموزش ها در خانواده ها و افزایش قدرت تفکر در دانش آموزان تأکید کرد.
 حبیب الله کارگر با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان بر کسب مهارت تأکید کرد و افزود : آموزشهای فنی و حرفه ای با هدف کشف و پرورش استعدادهای مهارتی ، افزایش قدرت تفکر در دانش آموزان ، نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در خانواده ها و پرورش نسلی خلاق  در مقاطع تحصیلی مختلف برگزارمی شود.

وی بیان کرد : آموزش‌هاي فنی و حرفه ای و مهارتی به دليل ماهيت آن و تأکيد بر جنبه ‌هاي کاربردي در آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار از اهميت ويژه و استراتژيکي برخوردار است و این آموزش‌ ها نوعی مهارت اندوزي بر اساس تقاضاي بازار کار است كه با کسب يك مهارت ‌تخصصي مادام العمر باعث بهبود توانايي فرد در احراز شغل مورد نظر می شود.

کارگر با بیان اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای نقش تعیین کننده ای در ایجاد فرصت های شغلی جدید به خصوص در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد گفت : در راستای ایجاد اشتغال توسط آموزش فنی و حرفه ای ، باید به سمت تخصص گرایی شتاب گرفت و این مجموعه اداری باید خود را متعهد به گام برداشتن در مسیر تحولات بزرگ توسعه آور در حوزه های صنعت ، کشاورزی و خدمات باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اثر بخش بودن بازدید دانش آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و کارگاه های ان ابراز کرد : برگزاری این بازدیدها موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با فعالیت های مراکز فنی و حرفه ای ، تبیین نقش این مراکز در توانمندسازی نیروی انسانی بخصوص نوجوانان و جوانان و توجه آنها به مهارت آموزی در کنار آموزش های تئوری می شود.

وی با اعلام حمایت از آموزش های مرتبط با توسعه کارآفرینی عنوان کرد : کارآفرینی و اشتغال پایدار ، ارتباط مستقیمی با تولید ملی دارد و به همین لحاظ باید جوانان را از مزایای حرفه آموزی مطلع ساخت و در این راستا ارائه آموزش هایی که می تواند در بازار امروز منجر به کارآفرینی شود در اولویت قرار گیرد.

 

کارگر در پایان اعلام کرد : احساس مسئوایت بیشتر دستگاه های مختلف اداری در کمک به تحقق رسالت های سنگین آموزش فنی و حرفه ای ، زمینه اشتغال و تولید پر شتاب را فراهم خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا