یزدفردا :با توجه به فرارسیدن ایام تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و همچنین افزایش فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای غیر مجاز نشستی با رویکرد شناساندن آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد برگزار شد .

 این نشست با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ، رئيس اداره امور مؤسسات كارآموزي آزاد ، معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، اعضاء هیئت نظارت استان ، رؤسای انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و تعدادی از پیشکسوتان و صاحب نظران آموزشگاه دار ،  در راستای شناساندن هر چه بیشتر  آموزش های مهارتی به مردم و جوانان برگزار شد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست بر تبلیغات روزنامه ای برای معرفی آموزش های مهارتی و شکوفایی آن تأکید کرد و افزود : با توجه به پیش روی آموزشگاه های غیر مجاز باید روندی اصولی برای شناساندن مراکز و آموزشگاه های آزاد مجاز به مردم در پیش گرفته شود .

رئيس اداره امور مؤسسات كارآموزي آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز به لطمات وارد شده به بدنه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با توسعه آموزشگاه های غیر مجاز اشاره کرد و گفت : به طور معمول فعالیت آموزشگاه های غیر مجاز که به نام فنی و حرفه ای کار می کنند در ایام تابستان بیشتر بوده و اغلب در قالب شرکت ، مؤسسات نیمه دولتی و یا نیمه خصوصی فعالیت می کنند .

محمد رضا سلطانی ابراز کرد : برای حل این معضل باید از یک سو اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در زمینه معرفی آموزشگاه های مجاز و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تبلیغات بیشتری کند و از سوی دیگر با آموزشگاه های غیر مجاز برخورد جدی صورت گیرد تا بدون مجوز وارد این عرصه نشده و به نام فنی و حرفه ای به ارائه آموزش نپردازند .

وی در ادامه به مشکل کمبود نیرو در بازرسی از آموزشگاه ها اشاره کرد و افزود : انجمن های صنفی باید فعال تر وارد این عرصه شده و با فعالیت آموزشگاه های غیر مجاز اعم از تابلو دار ، بدون تابلو ، خانگی و زیر زمینی عکس العمل مناسب و قاطع را انجام دهند .

سلطانی بیان کرد : مردم باید بدانند آموزشگاه های مجاز با توجه به اینکه تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قرار دارند و از استانداردهای آموزشی مجاز بهره می برند از نظر کیفی نسبت به مؤسسات کارآموزی غیر مجاز متعهدتر و مناسب تر هستند .

وی ادامه داد : مهارت آموزان در آموزشگاه های آزاد مجاز بعد از اتمام دوره ها می توانند در آزمون های پایان دوره شرکت کرده و گواهینامه بین المللی مهارت دریافت کنند که برای آنها فرصت شغلی بهتر و استفاده از تسهیلات بانکی را در بر خواهد داشت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا