یزدفردا:سایت قطره در آخرین مطلب خود مطلبی تحت عنوان توضیح،عذرخواهی،گلایه منتشر نموده که حاوی مطالب جالبی است امید است که این حرکت اقای باقری قدمی باشد در جهت کسب رضایت خانواده مرحوم خاتمی و در نهایت رضای خداوند متعال  

توضیح، عذرخواهی، گلایه

با توجه به اینکه مطلبی از سایت قطره در مورد خانواده مرحوم آیت الله خاتمی نگرانی هایی را ایجاد نموده است و در کنار این عده ای فرصت طلب قصد بهره برداری سیاسی از آن دارند، به استحضارکاربران گرامی و مردم شریف استان یزد می رساند، چند روز بود به فکر مطلبی در خصوص سالروز رحلت مرحوم آیت الله خاتمی بودم، آنچه می دانستم ودر طول زمان در جمع هایی گفته شده بود را یاد داشت نمودم. در فرصتی دیگر مطالبی که مناسب سایت نبود را از آن حذف کرده و متن مورد نظر را در پوشه جداگانه ای قرار دادم. در روز سوم آبان امر خیری در خانواده ما بوقوع پیوست و رفت و آمدها و بازدیدهای پی در پی، پنجم آیان در جایی بودم و شامگاه که آمدم مدت زیادی با کامپیوتر کار کردم در حالی که بسیار خسته بودم و گویا شب از نیمه گذشته بود می خواستم کامپیوتر را خاموش کنم به یکباره یادم آمد که مطلب مربوط به فرزندان مرحوم آیت الله خاتمی را بر روی سایت بفرستم، در آن لحظه تشابه اسمی فایل و خستگی زیاد باعث شد که فایل ویراستاری نشده را بر روی سایت قرار دهم و چون مطلب هم به زبان اچتمل ترجمه شد، متوجه اشتباهم نشده و به واسطه خستگی ازچک نمودن آن بعد از بروز رسانی غفلت کرده و خوابیدم. فردای آن، روزی بسیارپرمشغله داشتم ونتوانستم به سایت برسم ولی برادری زنگ زد که یک نفر گفته چنین مطالبی بر روی سایت شما دیده است و موقعی که بنده مراجعه نمودم متوجه اشتباه شب گذشته شدم، لذا بلافاصله کل مطلب را از روی سایت حذف نمودم. متأسفانه در این چند ساعت عناصر فرصت طلبی که دنبال سوژه هستند بدون مجوز اقدام به گرفتن آن مطالب نموده و سپس جوسازی کردند.

این در حالی است که سایت قطره یک سایت شخصی است و جنبه خبری نداشته و بازدید کننده آنچنانی هم ندارد. و از طرفی در این سایت اجازه تکثیر نوشته ها به دیگران داده نشده است. سایت قطره هیچ اراده ای برای توهین به مرحوم آیت الله خاتمی نداشته و هدفش طرح سوالی است که چرا بعضی از فرزندان بزرگان، مسیری غیر از پدر می روند؟ و قبل از آن هم به فرزندان دو شخصیت بزرگوار معاصر اشاره شده است. به هر صورت از اینکه چنین اتفاقی افتاده و شائبه توهین به آن بزرگوار ایجاد شده است، اولاً از روح بزرگ مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی با دیدگانی اشکبار عذرخواهی عملی نمودم و برایشان هم نماز خواندم و هم صدقه دادم.

اما گلایه از کسانی که سعی دارند از این خطا بهره برداری خاص نموده و یک امر شخصی را به دیگران تعمیم دهند، شورای هماهنگی اصلاح طلبان بر چه اساسی چیزی که باورشان است تهمت و افتراست در شمارگان بالا چاپ و منتشر نموده اند؟ این به نفع چه کسی است؟ آیا مطلب سایتی که چند نفر بازدید داشته وبلافاصله حذف شده اهانتش بیشتر است یا انتشار و پخش نمودن نکته هایی خاص از آن در بین مردم؟ گلایه بیشتر از فرزند سومین شهید محراب است که باید محور سکون و آرامش در استان باشند. ولی با دامن زدن به بعضی مسائل گره ها را کورتر می نمایند.

با عرض معذرت، در11/8/85 اقوام جدید برای خرید به بازار رفته بودیم که به طور اتفاقی اطلاع یافتم که عده ای از اصلاح طلبان در ارتباط با مطلب سایت قطره در منزل شهید صدوقی اجتماع دارند، بنده تعجب کردم چیزی که چند ساعتی روی سایت بوده و فقط یک سایت معلوم الحال، آن هم به صورت ناجوانمردانه پرورشش داده نیاز به اینها که ندارد. به هر ترتیب با توجه به اینکه نزدیک به دفتر امام جمعه یزد بودم، این اطلاع یافتن را به فال نیک گرفته و به این قصد به منزل سومین شهید محراب رفتم که اگر فرصتی شود درباره علت مسئله توضیح دهم. داخل مجلس که نشستم عده ای به بنده چشم غرّه می رفتند.

ابتدا آقای مشایخی درباره فضایل بزرگان و بالاخص مرحوم آیت الله خاتمی صحبت کرد که بسیار متین بود و ایشان تأکید داشت اگر بعضی شبهه ای دارند آنرا طرح کرده و پاسخ بگیرند. سپس حجه الاسلام والمسلمین صدوقی برای ایراد سخنرانی به پشت تریبون می رفتند که بنده به طرف ایشان رفته و در حالی که چند محافظ به طرفم دویده و مرا هل می دادند عرض کردم اگر چند دقیقه فرصت بدهید من توضیحی درباره مطلب سایت بدهم. ایشان فرمودند این برنامه خودجوش مردمی است و وقتش دست من نیست. محافظین هم نظرشان این بود که با هل دادن مرا از مجلس بیرون ببرند که بنده همانجا پای صحبتهای آقای صدوقی نشستم. البته برخوردهای اینچنینی از سوی اطرافیان یک روحانی تنها نتیجه اش این است که مردم را از آنها دورتر و دورتر سازد و ما به عینه این را شاهد هستیم.

متأسفانه آقای صدوقی در طول سخنرانی خود تلاش نمودند این ماجرا را هدایت شده از سوی کسانی مطرح کنند که در حال گرفتن سنگر به سنگر قدرت هستند و به عبارتهایی از مطلب سایت اشاره داشتند که نباید منتشر می شد. در ادامه ایشان از تمامی مسئولین و روحانیت خواستند تا نظرشان را در این باره بیان کنند که نتیجه ای جز یک ماجراجویی در پی نخواهد داست و تشویش اذهان عمومی را صد چندان خواهد نمود.

در لحظات پایانی سخنرانی امام جمعه یزد انگشت اجازه را بالا آوردم تا شاید توجهی و عنایتی کنند که هیچ اعتنایی نکردند و سخنرانی خود را پایان بردند. بعد بنده گفتم اجازه بدهید من هم توضیحی بدهم. که آقای صدوقی توجهی نکردند و تعدادی از حضار هم شدیداً مخالفت کرده و شعار مرگ بر منافق و خوارجی دادند. و تا بیرون رفتن از منزل آقای صدوقی، عده ای هر چه خواستند بد و بیراه گفتند و مخصوصاً بعضی از دست اندر کاران بیت نزدیکم آمده و کلمات رکیکی می گفتند که شاید بتوانند خودشان را با من درگیر کنند. بنده جدای از توضیحات، می خواستم در جمع قسمی مشروط بخورم که اثرش برای قسم خورنده بسیار است و چه بسا اگر کسی چنین قسم دروغی بخورد و مرگش فرا رسد نباید تعجب نمود. لذا چون آنجا نگذاشتند، در اینجا خطاب به آقای صدوقی عرض می کنم: « والله والله والله در ارتباط با انتشار یافتن مطلب مربوط به فرزندان مرحوم آیت الله خاتمی در سایت قطره، هیچ فرد حقیقی و یا حقوقی و هیچ جمعی در جریان آن نبودند و اگر من این قسم را دروغ خورده باشم از حول و قوه الهی خارج باشم» و اگر شما از روی آگاهی این نسبتها را به عده ای بی گناه می دهید و فضای استان و کشور را مسموم می کنید، حول و قوه الهی از سرتان برداشته شود.

شگفتی گردهمایی معترضین در منزل امام جمعه یزد حضور مهندس سفید و دار و دسته اش بود. شگفتی اینجاست که چند ماه پیش جشنواره وبلاگها در شرکت پیشگامان کویر یزد برگزار شد که برگزیده برتر آن وبلاگ اراجیف من معرفی شد که به امام خمینی(ره) توهین آشکار نموده بود! این شرکت که وابسته به مهندس سفید است از قبل با آگاهی کامل از محتوای آن وبلاگ آنرا برگزیده و به صورت رسمی به مدیر آن جایزه دادند! در حالیکه کارشناسان نظرشان این بود که وبلاگ منتخب شرکت از نظر فنی مستحق نبوده و جایزه مربوط به محتوی توهین آمیز آن بوده است. سوال ما اینجاست چگونه است، کسانی که چنین جشنواره ای برگزار می کنند و برای چنین وبلاگی جایزه می فرستند، امروز با چرخش کاملاً متفاوت برای اهانت به خاندان مرحوم آیت الله خاتمی نگران شدند!؟ اهانتی که خود گسترش دهنده اصلی آن بودند، تا از آن بهره برداری حزبی در این برهه حساس کشور داشته باشند. آقایان شورای هماهنگی اصلاح طلبها، چند ماه پیش کجا بودند که نسبت به آن توهین اعتراض کنند؟ اعتراض پیشکش، چرا حمایت کرده و به مدیرش جایزه ویژه دادند؟ الآن هم حاضریم همین مطالبی که ناخواسته بر سایت قطره وارد شده را با مطالب وبلاگ اراجیف من مقایسه کنیم ببینیم کدام توهین آمیزتر بوده است؟ چرا آقای صدوقی آنوقت اینگونه نگران نشدند و نگفتند که همه مسئولین و روحانیت باید نظرشان را در آن باره مشخص کنند؟ آیا ما حق داریم نتیجه گیری کنیم، آنجایی که حربه ای برای کوبیدن رقیب می توان ساخت، وارد عمل می شوند و آنجا که نه، حساسیتی آنچنانی نشان داده نمی شود.

در پایان مجدداً از روح بزرگ مرحوم سید روح الله خاتمی و از همسر مکرمه شان عذر خواهی می کنم و برای مدتی بروز رسانی سایت را به حالت تعلیق در می آورم تا باشد که توجه بیشتری در انعکاس مطالب صورت گیرد.

منبع:سایت قطره

یزدفردا

مطالب مرتبط در يزد فردا

-

حزب اعتماد ملي دفتر يزد امروز صبح با انتشار بيانيه اي حركت اخير در توهين به خانواده مرحوم آيت الله خاتمي را محكوم نمود 

تاریخ : 12 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 04:57

 

امام جمعه يزد در جمع معترضين هتاكي به خانواده مرحوم آيت الله خاتمي :اينها اگر در باره سيد روح الله خاتمي نيايند و اعلام موضعشان را نكنند پس چه مي خواهند بگويند
تاریخ : 12 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 04:42

 

 

فاطمه عباسقلي زاده، رييس جبهه مشاركت ايران اسلامي:ديدگاه عاملان توهين، قطعا دور از تقوا و انسانيت است،
تاریخ : 11 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 04:23

 


سيد محمد فقيهي، قائم مقام حزب موتلفه اسلامي استان يزد: توهين به چنين شخصيت‌هايي بسيار اشتباه است

تاریخ : 11 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 04:19


شوراي هماهنگي اصلاح طلبان يزدي هتك حرمت حريم خانواده مرحوم آيت‌الله سيد روح‌الله خاتمي را محكوم نموده و خواستار برخورد مسئولين با مسببين آن شدند 

تاریخ : 10 آبان 1385 - قبل‏ازظهر 04:17



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا