نشست مدير كل كتابخانه هاي استان با مدير كل اموزش و پرورش

و امضاء تفاهمنامه همكاري

یزدفردا "مدیران كل كتابخانه های عمومی استان و آموزش و پرورش تفاهمنامه مشترك همكاری امضاء نمودند .
در نشستی بین مدیر كل كتابخانه های عمومی و مدیر كل آموزش و پرورش استان قرارداد تفاهمنامه مشترك پیرامون ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی امضاء گردید
به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان ، مهندس علائی مدیر كل كتابخانه های عمومی استان با باغستانی مدیر كل آموزش و پرورش استان دیدار نمود . علائی هدف از این دیدار را امضاء قرارداد مشترك در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید و بهره گیری از ظرفیتهای آموزش و پرورش استان در جهت توسعه كتاب و كتابخوانی بین قشر فرهنگیان و دانش آموزان آموزان اعلام نمود .
مدیر كل كتابخانه های استان ادامه داد در این تفاهمنامه امكانات مورد نیاز از طریق اداره كل كتابخانه ها در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و آموزش و پرورش نیز زمینه را در جهت معرفی كتاب ، منابع كتابخانه و شناساندن خدمات كتابخانه های عمومی به دانش آموزان فراهم می نماید . علائی اضافه كرد تامین كتاب و نشریات ، قفل نمایه نشریات ، آموزش متصدیان كتابخانه ها ، اجرای طرح هاتف كتاب و ارائه سیرهای مطالعاتی از مفاد این تفاهم نامه می باشد .
علائی گفت انتظار ما این است آموزش و پرورش در راستای جذب دانش آموزان به مطالعه و حضور در كتابخانه های عمومی فرهنگ سازی نماید و ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم كرد نیازهای دانش اموزان را در كتابخانه ها برآورده سازیم و سیرهای مطالعاتی را با كمك آموزش و پرورش برای دانش آموزان برنامه ریزی نمائیم .
وی از مسئولین آموزش و پرورش درخواست كرد ضمن معرفی كتابخانه ها به دانش آموزان ، بازدیدهای دوره ای از كتابخانه ها را نیز برنامه ریزی كنند و حتی بعضی از دروس را با هماهنگی در كتابخانه های عمومی دایر نمایند . علائی نقش انجمن اولیاء و مربیان را نیز مهم ارزیابی كرد و گفت ارائه مباحث كتاب و كتابخوانی در جلسات انجمن نیز در انتقال فرهنگ مطالعه به خانواده ها كمك شایانی خواهد كرد .
در این جلسه باغستانی مدیر كل آموزش و پرورش استان نیز ضمن استقبال از این تفاهمنامه اظهار داشت برای اجرائی شدن مفاد این تفاهمنامه باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه بار اضافی بر دوش مجریان طرح نگذارد . وی ادامه داد آموزش و پرورش استان آماده هرگونه همكاری در جهت اجرای هرچه بهتر این تفاهمنامه می باشد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا