یزدفردا: مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد: ۹۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد در هفت ماهه سال جاری از زندان آزاد شدند.

به گزارش یزدفردا: سید مسعود عظیمی گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۲۰۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان تامین شد.

وی افزود: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار داشت: از این تعداد آزاد شده ها، ۶۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و ۹ مددجو مربوط به نفقه، یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: از این تعداد ۱۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و ۷۷ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۸۴ مددجو نیز مرد بودند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم استان یزد در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: از این تعداد آزادی هفت مددجو به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) و پنج زندانی نیز به مناسبت هفته وحدت از زندان‌های استان آزاد شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا