یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: بر اساس سند تحولی یزد نوین باید از صنعت کاشی و سرامیک به سمت صنعت سبز گردشگری برویم.

به گزارش یزدفردا: محمد علی شاه حسینی روز شنبه در نشست کارآفرینان و فعالان گردشگری استان یزد با بیان اینکه استان یزد استان یزد یک استان صنعتی و معدنی است، افزود: برتری استان یزد در بسیاری از صنایع از جمله کاشی و سرامیک موجب شده نیروهای کاری غیر بومی زیادی به این استان مهاجرت کنند به گونه ای که  از ۲۵۰ هزار نیروی کار شاغل در این بخش ۱۰۰ هزار نفر غیر بومی هستند.
 
وی ادمه داد: به دنبال مهاجرت این افراد به استان یزد تنها در شهرستان اردکان، از ۲۵۰ شهرستان کشور دانش آموز غیر بومی در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که این موضوع فرهنگ بومی و مذهبی منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
 
شاه حسینی با بیان اینکه برای حل مسائل فرهنگی و زیست محیطی باید از صنایع آلاینده به سمت صنایع پاک و سبز برویم، افزود: بر اساس سند تحولی یزد نوین باید پیامد های این صنایع آلاینده و پرآب خواه که با زیست بوم یزد سازگار نیستند را با جایگزین کردن صنعت سبز گردشگری که ظرفیت های زیادی را در این استان دارد رفع کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد به میزبانی یزد از اجلاس وزرای گردشگری کشور های عضو مجمع گفت و گو همکاری های آسیا در آبان ماه سال جاری أشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت اساتید و دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه های یزد در این اجلاس استفاده کرد و دبیرخانه علمی این اجلاس را به دانشگاه ها واگذار کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا