یزدفردا: جشن روز جهانی گردشگری با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه معلولان و خانواده‌هایشان در بوستان در دسترس «وحشی بافقی» یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: «سید محمد رستگاری» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این مراسم که شب گذشته برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی گردشگری، از برگزاری این جشن به همت کمیته گردشگری در دسترس با همکاری شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، بهزیستی و سایر کمیته‌های گردشگری استان، از حضور معلولین و خانواده‌هایشان در این مراسم جشن ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره توانایی‌های بالای معلولان در بخش‌های مختلف به ویژه رشته‌های هنری و افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های داخلی و حتی بین‌المللی، تاکید کرد: به واقع معلولیت، محدودیت‌ نیست.

رستگاری به هنرنمایی معلولان یزدی به دعوت کانون پرورش فکری کودکان کشور در پارک لاله تهران اشاره و عنوان کرد: امیدواریم به همت معاونت گردشگری شاهد فعالیت پررنگ‌تر سایر اجزاء گردشگری همانند کمیته گردشگری در دسترس در استان باشیم.

وی اقدامات صورت گرفته در استان برای دردسترس بودن فضاهای گردشگری و تاریخی، ابراز امیدواری کرد شاهد حضور پرهیجان جامعه معلولین در بخش‌های مختلف تاریخی شهرستان‌های مختلف استان و عرضه هنرشان و تزریق انگیزه بیشتر به جامعه گردشگری استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: میراث فرهنگی استان تلاش دارد طرح‎های میراثی واگذار شده به پیمانکاران حتماً موضوع در دسترس بودن برای معلولان را مورد اهتمام داشته باشند تا انواع معلولیت‌ها نیز امکان بازدید و بهره‌مندی از این امکان را داشت باشند.

«رحیمه گنجی‌زاده» مسئول کمیته گردشگری در دسترس استان در حاشیه این جشن از برگزاری این مراسم با توجه به همزمانی هفته گردشگری با مناسبت‌های روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان با حضور معلولان خبر داد و گفت: در همین راستا بوستان وحشی بافقی که از بوستانهای در دسترس شهر یزد است برای برگزاری این جشن انتخاب شد.

وی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان هنرمند یزدی در حاشیه این مراسم اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۷ هنرمند معلول از سراسر استان حضور یافته‌اند.

گنجی‌زاده با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری در دسترس کشور از سال ۱۳۹۸ با ایجاد دسترسی و مناسب سازی اماکن گردشگری برای تردد معلولان، گفت: یزد همچنان نیز در سطح کشور استان پیشتاز در گردشگری در دسترس است.

وی با اشاره وجود ویلچر گشت‌های فراوان در اماکن گردشگری یزد با همکاری انجمن معلولان ضایعه نخاعی، ابراز امیدواری کرد که امسال سایر جوامع و انجمن‌های معلولان نیز به این حوزه بپیوندند.

برنامه‌های متنوع از جمله اجرای سرود توسط گروه‌های معلولان و بازدید از نمایشگاه معلولان در راستای توانمندسازی و ایجاد خودباوری جهت کارافرینی معلولان از دیگر بخشهای این مراسم جشن بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا