زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

(من دگر طنز ننویسم که طناز فراوان داریم)

هیچ دقت کرده‌اید هفته‌ای یکبار که حضرت ابراهیم زمان (سرزدن از نوع بی‌خبر) برای تجسس احوال رعایا و ارزیابی عملکرد اربابان به سفر یوسف‌وار می‌روند گویا در این سرزدن‌ها رویه این شده است در هر استان و شهر؛ که موکب سید محرومان نزول اجلال می‌کند و الیان و منصوبان از رشد اقتصادی و توسعه ولایت و منفی شدن نرخ تورم و بیکاری می‌گویند و گاه عنان طنازی را از کف داده بیکاری را به صفر و نرخ توسعه را به سقف دورقمی می‌رسانند!

می‌فرمایید کو طنز قضیه؟

طنزش اینجاست که وقتی برق و گاز و زیرساخت‌ها از خط قرمز گذشته‌اند تورم و گرانی در بازار روی سبیل وزارت صمت و اقتصاد نقاره می‌زند و هر روزه پیامک خط قرمز گاز و برق می‌آید رشد و توسعه را از کجا آورده‌اند؟!

حتما از آشپزخانه هسته‌ای استاد محمود احمدی‌نژاد!

ضمنا بفرمایید ما مردم (هیچ ما نگاه) و فهمیدن و سر تکان دادن!

گناه سکته ناقص کردن اقتصاددانان دنیا گردن کیست؟

اما مردم خودی و منتخب که پای این سخنان نشسته‌اند که خوش به حالشان است! باور می‌کنند سوت و کف از نوع حلال و مشروع هم می‌زنند اما غیرخودی‌ها که فکر می‌کنند…!!

بعد از آن می‌بینند راست می‌گویند آپارتمان و ماشین میلیاردی دارند پولدار شده‌اند!

باز نفرمایید طنزش کجاست و چه کسی قرار است در این فقره سکته کند؟

عرض می‌کنم این (میلیاردرهای فقیر) حساب که می‌کنند میلیاردرند ولی پول شارژ و تعمیر و بعضی وقت‌ها پول بنزین و تعویض روغن آن سرمایه‌های میلیاردی را ندارند!

سکته هم بنده می‌کنم لذا زبان‌دراز با این حال و هوا و با آن خبرگان امر طنز از نوع (بگو و بزن، دررو و بزن زیرحرف و وعده) باز هم طنز بنویسد؟ شاید بشود شاید نه!

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/YSebA
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا