یزدفردا: مدیرعامل شرکت برق توزیع نیروی برق استان یزد: ورود سامانه مونسون سبب افزایش شدید مصرف برق در استان شد.

به گزارش یزدفردا: علی جم در یازدهمین نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: مصرف برق کشور در روز ۲۹ تیر با عدد ۶۹ هزار مگاوات به بیشترین میزان خود در تاریخ صنعت برق رسید، اما خوشبختانه میانگین دمای استان در زمان ثبت پیک بار کشور پایین‌تر بوده و مدیریت بار و کاهش مصرف مناسبی در استان رقم خورد.

علی جم با اشاره به ورود سامانه بارشی در هفته گذشته افزود: این سامانه با اضافه کردن عامل شرجی شدن هوا به دمای محیط، موجب افزایش شدید مصرف برق استان شد که خوشبختانه با پایین‌تر بودن میانگین دمای کشوری، این بازه نیز با کمترین چالش پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: وقوع طوفان و سیل در برخی از نقاط استان موجب ایجاد حوادثی در شبکه توزیع برق شد که با تلاش کلیه واحد‌های عملیاتی و بهره برداری، این خاموشی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هم اظهار داشت: مدیریت پیک بار استان از اواسط خردادماه سال جاری آغاز شد و خوشبختانه با اقدامات انجام شده، هیچگونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری ایجاد نشد.

ابوالفضل اسدی با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین وزارت نیرو و وزارت صمت، نحوه همکاری صنایع در پیک بار را تشریح کرد و گفت: تلاش شده تا صنایع نیز بتوانند حداکثر تولید ممکن را در این ایام داشته باشند.

وی درباره فرونشست زمین در برخی از نقاط به دلیل ورود سیل به استان تصریح کرد: یکی از خط‌های کابلی به دلیل سیل و نشست زمین، نقاطی از مسیر این خط در معرض خطر قرار گرفت و اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از آسیب به کابل خط مذکور در سریع‌ترین زمان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در خصوص چاه‌های کشاورزی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی، استان یزد مدیریت بار محدودی را در بخش کشاورزی داشته و سهمیه مشخص شده از سوی شورای تامین نیز رعایت شده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوای استان در روز سه شنبه ۴ مردادماه افزود: این افزایش دما باعث ثبت رکورد ۲۰۵۲ مگاواتی نیاز مصرف استان شد که بالاترین میزان مصرف ثبت شده تاکنون بوده و ۴.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سید عباس حسینی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مجموعه صنعت برق استان و همکاری صنایع، تامین برق مشترکین خانگی در زمان افزایش نیاز مصرف نیز به صورت پایدار و بدون قطعی انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا