معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد به هنجارشکنان و حادثه‌آفرینان چهارشنبه آخر سال هشدار داد در صورت سلب آرامش و آسایش مردم، دستگیر و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه در بازداشت خواهند بود.

یزدفردا: سرهنگ "محمد رضا مزیدی" افزود: با مقامات قضایی هماهنگی لازم صورت گرفته و لذا آنهایی که با انجام اقدامات خطرآفرین و مزاحمت برای مردم، موجب سلب آسایس و بر هم زدن نظم عمومی شوند ضمن بازداشت، وسیله نقلیه آنها هم تا نیمه فروردین ماه در توقیف پلیس خواهد بود.

وی اضافه کرد: به افرادی که نسبت به انجام اقدامات غیرقانونی و حادثه ساز در فضای مجازی و حقیقی، اقدام کنند اخطار می دهیم که به شدت با آنها برخورد می شود و از مردم هم میخواهیم در صورت مشاهده این موارد، آن را  به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه اخیرا با چند مغازه‌دار در شهر یزد که اقدام به فروش مواد محترقه می کردند برخورد شده، تصریح کرد: موضوع مهم در آستانه چهارشنبه آخر سال این است که افرادی سودجو و فرصت طلب که همیشه مترصد فرصت برای کسب منافع خودشان هستند و اهمیتی به سلامتی و امنیت مردم نمی دهند از این روز، سوء استفاده کرده و اقدام به تولید، خرید و فروش مواد محترقه و آسیب زا و خطرناک در فضای مجازی و حقیقی می کنند.

سرهنگ مزیدی اضافه کرد: متاسفانه این شیوه به نوعی در فضای مجازی، مد شده و حتی افراد را برای ساخت این مواد آموزش می دهند و چون نوجوانان و جوانان با این مواد آشنایی ندارند با مشکلاتی مواجه میشوند و گاهی این مواد، منفجر شده و موجب وقوع حوادث ناگوار می شود.

وی به والدین هم توصیه کرد: در این ایام که ویروس کرونا هم شیوع یافته توجه کافی و لازم را به فرزندان خود داشته باشند و اوقات فراغت آنها را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که به سمت مواد محترقه و منفجره نروند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا