معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد گفت: 41 درصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

یزدفردا: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد گفت: 41 درصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسین جمال پور، بابیان اینکه این نهاد خدمات مختلفی به زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی آنان ارائه می‌کند، گفت: 41 درصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی افزود:23 هزار و 470 هزار خانوار نیازمند با جمعیت 46 هزار و 212 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که 9567 خانوار دارای سرپرست زن هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد بیان کرد: بهره‌گیری از مشاوران اشتغال برای ایجاد انگیزه و روحیه کسب‌وکار در مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و کاهش اتکای آنان به کمیته امداد، تعامل با مراکز نیکوکاری در خصوص شناسایی افراد نیازمند مستعد اشتغال برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال این نهاد نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: شناسایی نیازهای مسکن مددجویان و مرتفع کردن مشکلات مسکن مددجویی با بهره‌گیری از ظرفیت اعتبارات دولتی، خیران، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به خانواده‌های اجاره‌نشین برای کاهش میزان اجاره ماهیانه و ایجاد پشتوانه مالی برای ساخت یا خرید مسکن از دیگر اقدامات این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان است.

جمال پور تصریح کرد: کمک به امر ازدواج و تشویق جوانان به امر ازدواج با بسته‌های تشویقی نظیر کمک‌هزینه اسکان، تسهیلات اشتغال برای داماد مددجو، تسهیلات اشتغال برای فرزندان پسر در شرف ازدواج و همچنین بهره‌گیری از دانش کارشناسان مشاوره خانواده برای ایجاد انگیزه در تقویت بنیان خانواده و جلوگیری از بروز طلاق در حال اجرا است.

وی یادآور شد: سالمندان بیش از 10 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت 13 هزار نفر را در استان یزد تشکیل می‌دهند، نیکوکاران می‌توانند با مشارکت در طرح "منزلت" ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان به سالمندان ناتوان و نیازمند کمک کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا