استاندار یزد با تاکید بر اینکه شهری همچون یزد باید از شاخصه‌های شهر جهانی برخوردار باشد، گفت: مناسب سازی شهری از شاخصه‌های شهر جهانی است.

محمدعلی طالبی با اشاره به رویکرد شهرداری و شورای شهر یزد برای مناسب سازی معابر شهری اظهار داشت: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب است و این فرصتی برای حرکت سریع روبه جلو در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری است.
وی با اشاره به اقدام ستاد مناسب سازی شهری برای دسترس‌پذیر کردن شهر یزد افزود: یزد به یک شهر جهانی تبدیل شده و با توجه به اینکه عناوینی همچون شهر دوستدار معلول، شهر دسترس پذیر و ... را نیز دریافت کرده، باید شاخصه های شهر جهانی را نیز داشته باشد.
طالبی با بیان اینکه معلولان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، باید امکان استفاده از فضاهای شهری را داشته باشند، عنوان کرد: طبیعی است که مناسب سازی شهری علاوه بر کمک به انجام امور روزمره برای این افراد، رونق گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.
استاندار یزد تاکید کرد: تمام مناطق یزد اعم از شهری و ادارات و نهادها باید به صورت کامل برای معلولان، جانبازان، سالمندان و سایر اقشار دارای محدودیت‌های حرکتی مناسب‌سازی شود.
طالبی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد گفت: کاری که در این حوزه برای معلولان صورت گرفت، نشان دهنده توجه و اهتمام شهرداری برای رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده همه افراد از خدمات شهری است.
وی تصریح کرد: برای شهری همچون یزد که به ثبت جهانی رسیده قطعا چنین حرکت‌های ارزنده‌ای در حوزه مسائل اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند.
استاندار یزد تاکید کرد: وقتی ما از شهر جهانی صحبت می‌کنیم و ثبت جهانی به عنوان برندی شاخص مطرح می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های شهر در دسترس باید در اولویت اجرایی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا