معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت : از بیش از 50 درصد مدارس استان توسط همکاران بهداشتی بازدید به عمل امده است.

یزدفردا: دکتر شریفی افزود: با توجه به شیوع کرونا و تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استان، از 755 مدرسه در استان بازدید و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مدارس بررسی شد.  وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده تا هیجدهم شهریور ماه، 77.88 درصد مدارس فاصله گذاری اجتماعی در کلاس درس و 82.12 درصد دانش اموزان، معلمان و کارکنان در مدت حضور در مدرسه استفاده از وسایل حفاظت شخصی را رعایت کرده اند.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: هم چنین 87.81 درصد مدارس استان از برگزاری صبحگاه و تجمعات خودداری کرده و 64.11 درصد از مدارس از هم زمانی رفت و امد دانش اموزان و ازدحام در ساعات شروع و پایان مدرسه جلوگیری کرده اند.  دکتر شریفی گفت: بیش از 50 درصد مدارس دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی، جمع اوری و دفع پسماند با رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی و 56 درصد مدارس استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست به تعداد کافی را در دستور کار خود قرار داده اند.

 وی ادامه داد: هم چنین 36 درصد مدارس استان فرم خوداظهاری قبل از ورود به مدرسه را تکمیل و بیش از 80 درصد مدارس استفاده از تهویه مناسب را به کار گرفته اند.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد: دانش آموزان یا کارکنانی که علائم به نفع بیماری کووید 19 داشته یا در تماس با بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند از حضور در  مدرسه خودداری کرده  و بیماران مشکوک به کووید 19 به مراکز 16 ساعته جهت تعیین تکلیف ارجاع داده شوند.

 دکتر شریفی یاداور شد:  گروههای درمعرض خطر بیماری کووید 19 شامل بیماران با نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماریهای زمینه ای مورد توجه ویژه قرار گیرند.

  دکتر شریفی با اشاره به پاسخگویی به سوالات والدین، دانش اموزان و کارکنان مدارس گفت: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال یا گزارش شکایات مبنی بر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در مدارس می توانند با شماره های 190 و 4030 تماس بگیرند.

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا