این اداره کل در پاسخگویی و بررسی و رفع مشکلات 2هزار و 254 اعتراض و شکایات مربوط به متقاضیان تسهیلات مذکور توانسته است عملکرد خوبی را در سطح کشور داشته باشد و تا این لحظه به بیش از 97 درصد اعتراض های ثبت شده در سامانه پاسخ لازم توسط کارشناسان داده شده است.

نشست رابطین بانک‌های عامل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات به بنگاههای آسیب دیده از شیوع کرونا در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

در این نشست رابطین بانک های عامل گزارش میزان تسهیلات پرداختی و دلایل کندی در پرداخت تسهیلات را بیان کردند.

فریبا آیت اللهی مدیرکارآفرینی و اشتغال این اداره کل گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا تا 15 شهریورماه تمدید شده و واحدهای آسیب دیده از کرونا می توانند در مهلت باقیمانده با مراجعه به سامانه کارا در این راستا اقدام کنند.

دستگاه های اجرایی موظف هستند طرح های واحدهای کسب و کار متقاضی تسهیلات که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، تأیید و یا دلایل عدم تایید درخواست ها را ظرف حداکثر 3 روز کاری اعلام کنند.

وی ادامه داد: بانک ها حداکثر ظرف مدت یک هفته از زمان مراجعه واحد کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات لازم، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. در صورت تکمیل نشدن مدارک و مستندات،  بانک ها و موسسات اعتباری می توانند حداکثر ظرف دو هفته از زمان  معرفی واحد کسب و کار نسبت به اعلام رد درخواست واحد کسب و کار با دلایل آن در سامانه اقدام کنند.

آیتی اللهی اضافه نمود:  خوشبختانه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخگویی  و بررسی و رفع مشکلات 2254  اعتراض و شکایات  مربوط به متقاضیان تسهیلات مذکور توانسته است عملکرد خوبی را در سطح کشور داشته باشد و تا این لحظه به بیش از 97 درصد اعتراض های ثبت شده در سامانه پاسخ  لازم توسط کارشناسان  داده  شده است .

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بانک های عامل باید طبق دستور العمل وثایق و تضامین را اخذ کنند و در پرداخت تسهیلات سختگیری ننمایند تصریح کرد: وثیقه تسهیلات تا سقف 160 میلیون ریال، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک می باشد. همچنین تسهیلات 160 تا 480 میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، 480 تا 1600 میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، ۱6۰۰ تا 2000 میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند) و از 2000 میلیون ریال بالاترارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف می باشد.

همچنین در نهایت تاییدیه از سوی دستگاه های صادر کننده مجوز مرتبط با طرح های ارجاع شده به دستگاه های اجرایی نامرتبط در سامانه کارا دریافت گردید و عملکرد انها مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا