سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید استان یزد با گرامیداشت 5 مرداد ماه سالروزعملیات مرصاد اظهار کرد: برخی جریانات گذشته باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از این وقایع بدعهدی دشمنان است.

وی با اشاره به بدعهدی دشمن در قطنامه 598 افزود: دقیقا یک روز بعد از پذیرش قطعنامه توسط ایران صدام با بدعهدی و با حمایت اواکس های امریکایی مجدد به جاده اهواز و خرمشهر حمله کردند و قریب 1700 نفر را به اسارت گرفت که این جریانات ثابت می کند هر کجا در مقابل دشمن کوتاه امدیم با بدعهدی بیشتر دشمنان روبرو شدیم.

سردار پورشمسی ادامه داد: حتی در کوتای 28 مرداد وقتی مصدق برای ارتباط و توافق با انگلیس اقدام کرد، همان موقع انگلیس به دولت خیانت کرد و دولت مصدق سرنگون شد و حتی در جریان تسخیر لانه جاسوسی نیز علیرغم آزادی اسرای امریکایی، این کشور به 5 عهدی که در قبال این آزادی وعده داده بود عمل نکرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه لازمه وجود آمریکا خوی استکبار اوست عنوان کرد: بدعهدی امریکایی ها در جریان برجام هم تجربه بسیار سنگینی برای کشور بود که به دشمنان اعتماد نشود چراکه خوی استکباری آن ها اجازه پایبندی به تعهداتشان را نمی دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با لبیک مردم کشور و به ویژه مردم استان یزد به فرمایشات رهبری در خصوص کمک مومنانه برای اولین بار یک حرکت عظیمی در کشور شکل گرفت و صحنه های زیبایی خلق شد.

پورشمسی ادامه داد: در مرحله اول رزمایش بخشی از اطلاعات نیازمندان از طریق کمیته امداد و بهزیستی به دست آمد ولی برخی ها تمایل به اینکه زیر پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی برای دریافت بسته معیشتی باشند نداشتند به همین خاطر سامانه و بانک اطلاعاتی مجزایی نسبت به سایر بانک های اطلاعاتی ایجاد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پاسخ به سوال خبرگار مبنی بر نابسامانی در توزیع بسته های معیشتی در ابتدای رزمایش کمک مومنانه عنوان کرد: با وجود تمام سختی ها در توزیع و شناسایی نیازمندان در مراحل اولیهخوشبختانه، 80درصد توزیع بسته ها موفق انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مردم تنها به موضوع معیشت مرتبط نیست گفت: گاهی خانواده ای می تواند معیشت خود را تامین کند اما با مشکلات دیگری چون هزینه تحصیل فرزند، هزینه تامین جهیزیه یا هزینه درمان دست و پنجه نرم می کند که با طراحی و بروزرسانی سامانه بانک اطلاعاتی حتی نوع نیازمندی هم مشخص شود تا ارائه کمک مومنانه هدفمند صورت بگیرد.

پورشمسی ابراز کرد: با همدلی دستگاه ها مانند کمیته امداد و بهزیستی استان و مدیریت خوب آیت الله ناصری، نمودار رو به رشدی را در این رزمایش شاهد هستیم بطوری که در مرحله سوم رزمایش قبلی به توزیع 110 سری جهیزیه کامل نوعروس رسیدیم که با توجه به ایرانی بودن کالاها وپیش خرید برخی لوازم مانند یخچال توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برخی صنایع داخلی کشور جان دوباره گرفتند.

سردار پورشمسی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در مقابله با کرونا، گفت: این همدلی و همراهی در سطح کشور سبب شد که رهبر معظم انقلاب اعلام کنند که ملت شریف ایران در مقابله با این بیماری منحوس خوب درخشیدند.

***راه اندازی نهضت کمک مومنانه در لبیک به رهبر انقلاب

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: پیرو دستورات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند موضوعی را مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان مطرح کردند. در همین راستا و تداوم رزمایش کمک مؤمنانه قرار شد تا مرحله دوم این رزمایش در استان یزد ان‌شاءالله همزمان با سراسر کشور با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و دبیری استاندار یزد آغاز شود.

وی بابیان اینکه مرحله نخست رزمایش نهضت کمک مؤمنانه سه مرحله داشت که به لطف خدای متعال در هر سه مرحله شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم، اذعان داشت: در اولین دوره دومین مرحله نهضت کمک مؤمنانه قرار است کمک‌های معیشتی در سه مرحله به دست نیازمندان استان یزد برسد که اولین مرحله آن در دهه امامت و ولایت خواهد بود.

پورشمسی با اشاره به اینکه دومین دوره از مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در ماه محرم برگزار خواهد شد افزود: سومین دوره از مرحله دوم کمک رزمایش مؤمنانه در دهه آخر صفر که از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: در این سه مرحله قرار است که مانند مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه شاهد اتفاقات خوبی در سراسر استان یزد باشیم.

وی گفت: به مناسبت 18 ذی الحجه، 18 سری جهیزیه اسلامی به صورت نمادین به زوج‌های نیازمند توسط کمیته محرومیت‌زدایی کنگره 4 هزار شهید استان یزد اهدا می شود.

پورشمسی با اشاره به اینکه در دوره اول از مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، راه اندازی پویش «هر پایگاه مقاومت بسیج یک قربانی» و توزیع گوشت گرم بین محرومین در دستور کار قرار گرفته است افزود: هزار بسته لوازم‌التحریر نیز دراین دوره بین دانش آموزان نیازمند استان یزد و 15 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی با اشاره به توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه بتوانیم بیش از 40 هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان استان یزد توزیع کنیم. / خبرگزاری بسیج

 

عکس از: مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا