معاون عمرانی استانداری یزد از استفاده از دانش شرکت های یزدی در ساخت این تونلها تقدیر کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به ساخت تونل های ضد عفونی فرودگاه شهید صدوقی یزد برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان یزدی در ساخت این تونل تقدیر کرد.
«محسن صادقیان» در مراسم افتتاح و بازدید از تونل ضد عفونی فرودگاه شهید صدوقی یزد از تلاش های شرکت فرودگاه شهید صدوقی یزد برای نصب این تونل در ورودی و خروجی مسافران هوایی به استان در در وضعیت موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا تشکر کرد .
وی افزود: نظر به انتشار ویروس کرونا در کشور و تصمیمات ستاد کرونای استان در پیشگیری ازااتشار این ویروس و تمام تلاش هایی که مسئولان استان در حال انجام هستند، یکی از مبادی اصلی ورودی مسافران شرکت فرودگاه بین المللی یزد است که با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی تعداد زیادی مسافر در بازه زمانی کوتاه وارد و خارج می شوند، رعایت مواردبهداشتی در راستای ضد عفونی کردن مسافران و وسایل آنها از اهیمت بسزایی برخوردار است.
وی افزود: از این رو برای اولین بار در فرودگاه های کشور، در فرودگاه شهید صدوقی یزد تونلهای ضد عفونی مسافران در ورودی و خروجی فرودگاه نصب شده است.
صادقیان ادامه داد: یکی از مزایای این تونل این است که تجهیزاتی که برای ساخت این تونل استفاده شده ، توسط یکی از شرکت های دانش بنیان داخل ساخته شده است که جای بسی افتخار برای استان یزد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اظهار کرد: با توجه به توضیحات  مدیر عامل شرکت فرودگاه های استان یزد محلول مورد استفاده برای ضد عفونی در این تونل ها دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی کشور بوده و برای ضد عفونی کردن بسیار موثر است.
صادقیان بیان کرد: با توجه به تعداد مسافری که در یک بازه زمانی کوتاه از این تونل ضد عفونی عبور می کنند و کمتر از یک دقیقه ضد عفونی می شوند، قطعا رضایت مندی کامل حاصل خواهد شد.

وی گفت: قرار است کیفیت کار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد بررسی قرار بگیرد و در ادامه در ترمینال مسافربری و ایستگاه راه آهن یزد نیز مورد استفاده قرار بگیرد چرا که محل هایی هستند که تعداد زیادی مسافر در آنها تردد دارند و کمک بسیاری در کنترل و مبارزه با انتشار ویروس کرونا خواهد شد.
وی تاکید کرد:لازم می دانم از مجموعه همکاران در شرکت فرودگاه های  شهید صدوقی یزد به ویژه برای استفاده  از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان و تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تشکر کرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا