پیش از این خبرها و شکایت هایی از دانشجویان دانشگاه یزد رسیده بود که در آن جا دزدی هایی صورت می گیرد اما مسئولین اقدامی برای حل موضوع نمی کنند

به گزارش یزدفردا پیش از این خبرها و شکایت هایی از دانشجویان دانشگاه یزد رسیده بود که در آن جا دزدی هایی صورت می گیرد اما مسئولین اقدامی برای حل موضوع نمی کنند اما به تازگی خبرها حاکی از آن است که علاوه بر لباس و کفش, این بار دو لپ تاپ و مقداری طلا مفقود شده است و به نظر می رسد مسئولین جهت رسیدگی و انجام اقدامات لازم نظیر اطلاع به پلیس و پیگیری این مسئله کوتاهی کرده اند. چندی پیش از خوابگاه گل محمدی و یاس هم وسایلی به سرقت رفت و باز هم مسئولین اقدامی جهت شناسایی مجرمین نکرده اند.

 بنابه گفته دانشجویان, کلید هر اتاق تعویض نمی شود و به دانشجو اجازه نمی دهند کلید اتاق را عوض کند بنابراین این موضوع بدیهی است که دانشجویانی که قبلا در اتاقی حضور داشته اند؛ باز هم می توانند به آن اتاق رفت و آمد کنند و عملا هیچ حریم خصوصی برای دانشجویان وجود ندارد.

برخی نظرات در صفحه های دانشجویی اشاره به آن دارد که این موضوع پیش از این نیز بارها تکرار شده است.همچنین در زیر نظرات برخی دانشجویان در صفحه تلگرامی توییتردانشگاه یزد را می خوانیم:

 

  • آقا من نمیخوام از اونی که دزدی کرده حمایت کنم ولی واقعا چیشده که اون بنده خدا به فکر دزدی افتاده؟ کارش صد در صد اشتباه بوده ولی به این هم فکر کنید که شاید یارو روش نمیشه به باباش زنگ بزنه بگه پول بریز برام در صورتی که میدونه باباش پول نداره دست و بالش تنگه ببینید چه بر سر مردم اومده که دانشجوی مملکت مجبور به دزدی شده کی پاسخگوی این مسئله هست؟ همه میگن کی در مقابل این دزدی پاسخگوعه ولی کسی نمیگه کی در مقابل دزد شدن یک نفر پاسخگوعه؟
  • میگن دیشب توی خوابگاه #دزدی شده!
    اولاً که بیاین سفید نمایی کنیم🙏 شاید مثل ۹۴۸ میلیارد تومن صدا و سیما #گم شده است!😏
    ثانیاً اگر هم دزدی شده از #دانشجو توقع نمی‌ره مصداق جمله‌ی «الناس علی دین الملوکهم» باشه!😏
    در واقع دانشجو باید جامعه رو تغییر بده اما قبلش باید تغییر رو از خودش شروع کنه.🌹

    پ.ن انشالله  #یکی میاره تحویل میده.
    پ.ن اگر دانشگاه مان #دانشگاه نیست #ما #دانشجو_باشیم!
    پ.ن دانشجویِ بی بضاعت #کمک باید گردد برخلاف غارتگر بیت المال که...
  • امشب از خوابگاه لاله لپتاپو طلا دزدیده شده!!!به مسئول خوابگاه که داشت هممونو جمع میکرد میفرستاد اتاقامون گفتم پس وسایل ما چی ؟
    میگه وسایلت چیه؟
     گفتم دوتا مانتو یه کفش!
    با پوزخند میگه بیا برات مانتو بخرم!!!
    اولا که تو عمرا بتونی چند میلیون لباسی که فقط تو این یه ماه از افراد مختلف دزدیده شده رو بخری!
    دوما واقعا غصم میگیره از اینکه اینا به این فکر نمیکنن که اینجا،دانشگاه یه محیط فرهنگیه!دزد از لباس دزدی رسید به لپتاپ!خب همینه که چند وقت دیگه میره تو جامعه میلیاردی پول مردمو میخوره !مگه اینا از کجا میان!وقتی انقدر براتون مهم نیست که دارین تو خوابگاه دانشگاه دزد پرورش میدین واقعا باید به حال آیندمون تاسف خورد!
    از نظر شما فقط یه ذره عقب رفتن مقنعه و پنج دیقه دیر اومدن به خوابگاه  فساد و خطر محسوب میشه!!!
    #بی_امنیت
  • کاش دزدی از خوابگاه هم به اندازه ۵دقیقه دیر رسیدن به خوابگاه اهمیت داشت، بلکه مسئولین یه کاری براش انجام بدن.
  • اگر دزدی را از نظر آموزشی بررسی کنیم:
    و چه بهتر است ،قبل از هر قضاوتی به این جمله خوب فکر کنیم:

    #آیا_تو_چنانچه_مینمایی_هستی؟

    خودمان چند بار دزدی آموزشی کردیم ،با بی مسئولیتی، با تقلب ، با دروغ، با کپی برداری ، با رانت بازی و پارتی بازی ،با نمره گرفتن بی مورد و‌...

    چقدر سطح علمی و اجتماعی خودمون رو با این دزدی ها بالا بردیم .

    آیا فکر نمیکنید همین کار ها از طرف قشر تحصیل کرده جامعه بنیان سقوط جامعه رو فراهم میکنه، و به اصطلاح رواج دزدی به هر شکل؛ که دزدی مادی ساده ترین نوع باز خورد این سقوط هست . در مقیاس بزرگ همین دانشجو الان، در مقام کشوری اینده، فاجعه جبران ناپذیر را رقم خواهد زد
    #از_خودمان_شروع_کنیم
    #ولش_کن
  • میخواستم درمورد شخصیت فردی که دزدی کرده بنویسم که دزدی شجاعت و ترس و یسری خصوصیات نیاز داره و یه تصمیم نهایی که از خیلی چیزها سرچشمه میگیره و قضیه همونه که تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد شده و امکان نداره کسی که لپ تاپ دزدیده قطعا قبلا هم دست کجی هایی داشته که اتفاقی نیافتاده گیرنیافتاده شجاعتشو پیدا کرده کار بزرگتری بکنه .بهتره چیزی نگم چون به این معتقدم که قضاوت کردن دیگران  و مبرا دونستن خودمون باعث میشه بعدا خودمونو درحال انجام اون عمل ناشایست ببینیم.
    میخوام یه نظری بدم اینکه کاش برای دانشجوها کمک تحصیلی درنظر گرفته میشد ماهیانه حساب میکردن اگر فردی بخواد یه غذای معمولی از سلف بخوره در ماه چقدر هزینه غذاش میشه و کمی هم کمک هزینه برگه و خودکار و اینها ماهیانه واریز میکردن برای دانشجو اینطوری شاید شاهد این اتفاقات نبودیم .
    واقعا بعضیا هزینه غذا خوردن رو ندارن و وام تغذیه رو هم که خودتون بهتر میدونید دیگه .
    خواهش میکنم ازتون حیفه بخدا یه دانشجویی که اینده ساز کشوره بخواد بخاطر نیازهای اولیش دزدی کنه و لپ تابی که ما چهار پنج میلیون خریدیم با حقوق کارگری پدرمون رو بدزده ببره یه تومن بفروشه و دلش نسوزه ... .
    کاری با اون دست دزدایی ندارم که برای قر و فر و عمل زیبایی یا ... دزدی میکنن .
    بیاید همو بفهمیم با هم مهربون باشیم دانشجوهارو درک کنیم 

 

 

  • نویسنده : هانیه جلالی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا