رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد عملکرد حوزه نظارت و بازرسی را تشریح و از146000 مورد بازرسی و 7169 مورد تشکیل پرونده به ارزش 1920 میلیارد ریال در یکسال گذشته خبرداد.

یزدفردا:رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد عملکرد حوزه نظارت و بازرسی را تشریح و از146000 مورد بازرسی و 7169 مورد تشکیل پرونده به ارزش 1920 میلیارد ریال در یکسال گذشته خبرداد.

محمد رضا علمدار یزدی در این نشست خبری گفت: در یکسال گذشته  از ابتدای شهریور97 لغایت پایان مرداد ماه سال جاری بیش از 146000 مورد بازرسی و 7169 مورد تشکیل پرونده توسط بازرسان و کارشناسان این سازمان صورت گرفته است . ارزش ریالی پرونده های متشکله در این دوره بالغ بر 1920 میلیارد ریال بوده است این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل  15 برابر افزایش داشته است .

وی اظهار داشت: 5 هزار و 365 مورد شکایت مردمی نیز از طریق سامانه ستاد خبری این سازمان، گزارشات مکتوب و یا مراجعه حضوری دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین به تخلفات مربوط به احتکار ، عدم عرضه و گرانفروشی اشاره کرد و گفت : ممانعت از افزایش بی رویه و خودسرانه قیمت ها در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مورد انتظار جدی دولت و مردم می باشد؛ لذا در راستای تحقق این مهم و در کنار سیاست های متناسب با تنظیم بازار مشتمل بر تمهیدات لازم برای تأمین مطلوب و بهنگام کالا و روان سازی شبکه توزیع، این سازمان ضمن استمرار و تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی برای پیشگیری، منتفی نمودن سوء استفاده و سودجویی از شرایط و فضای روانی حاکم بر بازار و اقدامات بهنگام و بازدارنده با استفاده ازهمه اهرم های قانونی در اختیار، برخورد مؤثر با تخلفات احرازی بالاخص احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی را در دستور کار قرار داده و در ارتباط با لزوم عرضه 12 قلم کالای اساسی به بازار، رسیدگی به پرونده‌های احتکار این نوع کالاها در اولویت نخست برنامه های این سازمان قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا