یزدفردا"امام جمعه یزد:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار تلاش مسئولان و مربیان آموزش و پرورش برای تقویت هویت و فطرت خدایی کودکان شد.

 "آیت الله محمدرضا ناصری" در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور در نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: انسان خلق شده تا جانشین خدا روی زمین باشد و این جایگاه می طلبد که انسان آیینه تمام نمای صفات پروردگار باشد.

وی عنوان کرد: انسان جوهره ای دارد که این جوهره باید شکفته شود و از صفات خداوندی در او نمایان شود.

ناصری خاطرنشان کرد: خداوند متعال سرشت و فطرت ما را خدایی قرار داده و هویت ما خدایی است، ما بی هویت نیستیم که به هر چیزی وصل شویم تا هویت بگیریم زیرا این هویت را خداوند متعال به ما عطا کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: آنها که به اندک چیزی متمایل می شوند و به حب جاه و مقام گرفتار می شوند، هویت محکمی ندارند.

وی با تقدیر از انتخاب موضوع این همایش تاکید کرد: باید تلاش کنیم نوجوانان و کودکان را به سمت هویت الهی سوق دهیم زیرا این کودکان همانند لوحی سفید هستند که عاقبت آنها را ما با برنامه های خود تعیین می کنیم.

ناصری بیان کرد: هویت ما خدایی و اصالت ما بهشتی است و در مسیر دنیا حرکتی به سوی کمال داریم و همه هر روز دعا می کنیم که خدا ما را به راه راست هدایت کند و راه مستقیم راهی است که هدفش به خدا منتهی می شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: آیات بسیاری در قرآن درباره معاد و قیامت است و این نشان دهنده این است که ما مقام و منزلت دیگری داریم که جایگاه های زودگذر باید بگذریم و به جایگاه اصلی خود برسیم

ناصری خطاب به مسئولان آموزش و پرورش و مربیان تاکید کرد: اگر می خواهید واقعا به نوجوانان خدمت کنید و او را سعادتمند کنید تا او بدون خطا کار کند و برای جامعه دلسوز باشد، هویت او را خدایی کرده و او را به فطرت خدایی برگردانید و او را با خدا آشنا کنید.

وی افزود: کودکان اگر با خدا آشنا شوند، هیچگاه پناه دیگری به جز خدا نمی بیند و به کار دیگری برای گذران زندگی خود پناه نمی برد و خدا نیز او را یاری می کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا