یزدفردا "در پی درج خبرهای   چراغ قرمز معیشتی سفیران فرهنگی شهر جهانی روشن شد و  گزارش تصویری:تحصن تاکسیرانان یزد به حضور تاکسی های اینترنتی  توسط پایگاه خبری یزدفردا روابط عمومی شرکت تاچ سی به تحصن رانندگان تاکسی واکنش نشان داد و با ارسال مطلب زیر به شبهات مطرح شده پاسخ داد یزدفردا عینا مطلب ارسالی شرکت محترم تاچ سی منتشر و آمادگی انتشار پاسخ های احتمالی مسئولین حمل و نقل شهری را نیز اعلام می داریم "

مدیر محترم پایگاه خبری  یزد فردا

با سلام، در تاریخ دو شنبه 6/ 6/ 96 آن وب سایت، مطلبی با عنوان "چراغ قرمز معیشتی سفیران فرهنگی شهر جهانی رو شن شد" ، در مورد تاچ سی مواردی مطرح شده بود و به خواننده چنین القاء شده بود که تاچ سی باعث کاهش درآمد و رکود کسب و کار تاکسی ران ها در شهر یزد شده ا ست، لذا توجه شما را به موارد ذیل جلب مینماید و مستدعی است این جوابیه مطابق قانون مطبوعات در اولین فرصت در آن سایت محترم در همان محل و به طور کامل درج گردد.

1-   در مورد ذکر کلمه شرکت غیر مجاز به اطلاع میرساند تاچ سی یک شرکت دانش بنیان ثبت شده میباشد و تا این لحظه از کلیه مراجع مجوز های لازم را کسب نموده که در نوع خود و در بین شرکت های با فعالیت مشابه که در سطح کشور مشغول فعالیت هستند بی مانند است. ضمن اینکه با توجه به ذکر نام اتحادیه موسسه خودرو های سواری به اطلاع میر ساند با توجه به ماهیت فعالیت تاچ سی که در حوزه و بستر اینترنت میبا شد مرجع صدور مجوز مطابق قوانین کشور با اتاق ا صناف ایران میبا شد که این شرکت پروانه کسب و کار الکترونیک کشوری را دارا میباشد و علاوه بر آن دارای اینماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت الکترونیکی، همینین مجوز احراز صلاحیت برای فعالیت از ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میباشد. ضمنا به اطلاع میرساند در این حوزه یک اتحادیه کشوری جدید نیز با توجه به جدید بودن نوع فعالیت تشکیل گردیده که کلیه کسب و کارهای اینترنتی و شرکت های تاکسی اینترنتی در این اتحادیه عضویت دارند که تاچ سی نیز مجوز این حوزه را اخذ نموده، مضاف بر همه اینها تاچ سی یک شرکت ثبت شده حمل و نقل نیز هست بنابراین به نظر میرسد ذکر کلمه بدون مجوز و غیرقانوی در متن خبر جایگاهی نداشته است.

2-   در متن خبر موارد عجیبی در مورد سفیران تاچ ستتی ذکر شده که به هیچ عنوان مورد تایید نمیباشد ضمن اینکه سفیران تاچ سی با طی نمودن مراحل قانونی پس از اخذ استعلام های مختلف از قبیل گواهی عدم سوء پیشتینه و گواهی عدم اعتیاد و گذراندن کلاسهای آموزشی اخلاقی و سپس آموزش عملیاتی و فنی مجوز فعالیت در سیستم را دریافت مینمایند و اینکه همواره توسط مسافران در پایان هر سفر از جنبه های مختلف قضاوت میشوند و مواردی که در متن خبر در مورد ظاهر نا مناسب راننده آمده به هین عنوان صحت ندارد. مضاف بر این موضوع تاچ سی مجهز به یک سیستم هوشمند نظارتی سیستمی و مونیتورینگ سفیران میبا شد که با مشاهده هر تخلف هر چند کوچک به سرعت کاربری سفیر را به صورت اتوماتیک تا بررسی لازم تو سط کار شنا سان مسدود مینماید که این سیستم نیز در مقایسه با سیستم های سنتی که مدیران آژانس یا سازمان حتی از موضوع خبر دار نمی شدند در نوع خود متفاوت و منحصر به فرد است.

3-   در مورد کاهش درآمد تاکسی ها و یا رانندگان آژانس به اطلاع میر ساند تاچ سی در بین شرکت های تاکسی اینترنتی کشور تنها شرکتی است که از همان ابتدای فعالیت در هر شهر و یا استان آمادگی خود را نسبت به جذب تاکسی ها و آژانس ها در ناوگان خود اعلام نموده و در یزد نیز اینچنین بوده است. نکته مهم و جذاب این سیستم تاچ سی آن است که مدیران آژانس نیز در سیستم توزیع کننده تاچ سی میتوانند عضو شوند و از سفرهای رانندگان خود در خارج از ساعات حضور در آژانس نه تنها مانند قبل درآمد کسب نمایند بلکه در هنگام عدم حضور ایشان در آژانس نیز درآمد کسب نمایند و علاوه بر داشتن تماس های تلفنی از مسافران تاچ سی نیز بهره مند شوند.

4-   این شرکت نه تنها باعث کاهش درآمد تاکسی ها نیست بلکه با بهینه سازی در روند فعالیت و کاهش مصرف سوخت و افزایش تعداد سفر های این عزیزان میتواند باعث رونق هر چه بیشتر فعالیت تاکسی ها شود به عنوان مثال تاچ سی در مشهد برای تاک سی ها امتیازات ویژه ای قائل شده که موارد زیر را میتوان از تسهیلات تاچ سی برای تاکسیران ها ذکر نمود.

  • معافیت کامل در پرداخت مبلغ کمیسیون رانندگان تاک سی زرد که از خانواده شهدا یا ایثارگران باشند
  • 2درصد تخفیف در مبلغ کمیسیون دریافتی از تاکسی های زرد دارای دفترچه نسبت به اتومبیل های شخصی
  • عدم نیاز به استعلام سو پیشینه وعدم اعتیاد برای رانندگان تاکسی های زرد که دارای دفترچه تاکسیرانی معتبر هستند

نظر به موارد فوق به وضوح اولویت و تسهیلات برای عزیزان تاکسی ران مشهود میباشد و به نظر میر سد به این عزیزان یا این موارد اطلاع رسانی نشده یا بصورت نادر ست اطلاع رسانی گردیده است.

گذشته از همه موارد فوق در وضعیتی که کشور در حوزه فناوری با تحریم های نا عادلانه کشورهای خارجی روبرو شده است اینکه اینگونه جوانان خلاق و با انگیزه کشور خود را که با تلاش در حوزه استارتاپ ها در حال جنگیدن با تحریم ها می باشند با اینگو نه مطا لب در داخل هم تحریم کنیم جوانمردا نه به نظر نمیرسد.

در پایان این نکته را ذکر میکنیم که گرچه تاچ سی تا این لحظه برای فعالیت خود بیش از 8 مجوز مختلف از نهادها و سازمان ها دریافت نموده و همچنین دارای تفاهم نامه طرح تکاپو در کشور میباشد آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با کلیه سازمان ها در یزد اعلام میدارد.

روابط عمومی تاچ سی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا