مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ظرفیت اقتصادی وقف می تواند بستر بسیار مناسبی جهت ایجاد تولید و ‏اشتغال باشد.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اشاره به ظرفیت های اقتصادی وقف افزود: نهاد وقف در سیستم اقتصاد اسلامی می تواند نقش تاثیر گزاری را در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ایفا نماید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به نامگذاری سال 96توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: یکی از برنامه های پیش رو در سال جاری به بهره وری رساندن موقوفاتی است که بدون استفاده رها شده اند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این مهم سه راه وجود دارد اول اینکه موقوفه خود سرمایه لازم برای احیا و احداث پروژه با صرفه اقتصادی را داشته باشد و یا از محل موقوفات دیگر این سرمایه گذاری صورت پذیرد که با توجه به کشاورزی بودن قریب به 70 درصد موقوفات استان و خشکسالی های اخیر این امکان فراهم نیست لذا راه سوم که سرمایه گذاری بخش خصوصی است باقی خواهد ماند.

زارع زاده افزود: در سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز سود سرمایه گذار مشخص شده و در حقیقت موقوفه و سرمایه گذار  هر کدام نسبت به آورده خود بعد از بهره برداری به سود می رسند که موارد آن را در سال های اخیر می توان به  موقوفه سرای خان کهنه در بازار زرگر ها  با احیای 80 مغازه تجاری ، مجتمع شهاب ، مجتمع فیروزه در بلوار شهید صدوقی ، مجتمع رشید جمشید در  خیابان ایمان و غیره اشاره نمود.

وی افزود : هم اکنون نیز پروژه موقوفه بی بی تحیه خانم در بلوار پاکنژاد یزد نیز آغاز شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به یکی از بهترین  اماکن تفریحی و تجاری تبدیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ظرفیت موقوفات در مناطق مختلف استان تاکید کرد می توان با نگاه به پتانسیل موجود در هر رقبه وقفی نسبت به احیا آن اقدام کرد که نتیجه آن می تواند در تولید و اشتغال سهم بسزایی را ایفا نماید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا