یزدفردا " هفت کارگردان زن سینما در جشنواره پروین اعتصامی با هم به رقابت خواهند پرداخت حضور رقیه توکلی در میان هفت زن کارگردان سینمای ایران نگاه یزدی ها را به این جشنواره دوخته است .

یزدفردا "  هفت کارگردان زن سینما در جشنواره پروین اعتصامی با هم به رقابت خواهند پرداخت حضور رقیه توکلی در میان هفت زن کارگردان سینمای ایران نگاه یزدی ها را به این جشنواره دوخته است .

روابط عمومی جشنواره پروین اعتصامی با اعلام این خبر اسامی کارگردانان و عناوین فیلم‌هایشان را به این ترتیب معرفی کرد: نیکی کریمی با فیلم سینمایی “شیفت شب”/ آیدا پناهنده با فیلم سینمایی”ناهید”/ تینا پاکروان با فیلم سینمایی “خانوم”/ نرگس آبیار با فیلم سینمایی “نفس”/ آزیتا موگویی با فیلم سینمایی “تراژدی”/ مرجان اشرفی زاده با فیلم سینمایی “آبجی”/ رقیه توکلی با فیلم سینمایی” مادری”.
 در بخش بهترین فیلمساز زن سال جشنواره، فیلم‌های بلند داستانی زنان فیلمساز سینمای ایران که دارای پروانه ساخت و نمایش سینمایی از سازمان سینمایی کشور بودند می‌توانستند شرکت نمایند.
برپایه این خبر، جایزه نشان پروین زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمساز زن سال اهدا می‌شود. ضمن اینکه نشان پروین زرین در هر دوره فقط به بهترین فیلمساز زن سال اهدا می‌گردد.
شایان ذکر است نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی ۲۴ تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در قالب دو بخش اصلی مسابقه فیلم کوتاه و مسابقه فیلم بلند سینمایی و در قالب ۸ زیربخش شامل: بخش زنان فیلمساز با موضوع «آزاد» و مردان فیلمساز با موضوع «زنان»، بخش تخصصی زنان سینماگر، بخش پرتره (زنان شاخص ایرانی)، بخش ادب و اندیشه پروین، بخش زنان و زندگی شهری (با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران)، بخش توانمندسازی زنان و بازتاب نشاط در خانواده (با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده)، بخش زنان و میراث فرهنگی (با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) و بخش جزیره کیش (با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش) و مسابقه فیلم بلند سینمایی با عنوان جایزه بهترین فیلمساز زن سال طراحی و برنامه‌ریزی شده و شورای سیاستگذاری جشنواره مصوب کرد دوره نهم جشنواره، امسال بهمن ماه از بیست و چهارم به مدت پنج روز در تهران به اجرا درآید.
جشنواره ملی پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا