محمدرضا تابش  در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد گفت: نیروی انسانی متخصص از مؤلفه‌های پیشرفت در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود بنابراین لازم است بستر لازم برای تربیت نیروهای متخصص و کارآمد فراهم شود.

به گزارش یزد فردا ، وی اضافه کرد: به طور قطع نیروی انسانی متخصص می‌‌تواند بستر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر جامعه را فراهم کند و این رابطه مستقیمی است که بین نیروی انسانی کارآمد و جامعه توسعه یافته وجود دارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور و به تبع آن دانشگاه‌های استان یزد تاکنون نتوانسته‌اند آن‌طور که شایسته است به تربیت نیروی انسانی بپردازند که خروجی آن پیشرفت و توسعه استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی باید به درستی در پیشرفت کشور و استان نقش‌آفرین باشد، تصریح کرد: این رسالتی است که بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد علاوه بر دارالعباده با عنوان درالعلم نیز خوانده می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم استانی با صفت دارالعلمی انتظار دستاوردهای بیشتری است و امیدواریم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بتوانند در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کرده و نیروهای کارآمد و متخصص را به عنوان نیروی انسانی توسعه یافته به جامعه عرضه کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در دانشگاه‌های استان یزد وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف دستاوردهایی داشته‌اند که باید تلاش شود از این دستاوردها حراست شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به وضعیت بهتر در دانشگاه‌های یزد تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان یزد است، تصریح کرد: این پیشنهاد پیش از این نیز داده شده بود که امیدواریم با جدیت بیشتری پیگیری شود و نمایندگان مجلس نیز همه تلاش خود را برای حمایت از این طرح به کار خواهند گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا